är så ledsen idag

P

Pamme_Jaspin

i dag är de andra dagen som vår vovve är dålig... han har spyt och bajsat löst och i morse fanns de blod i avföringen så jag fick ringa till hbg djursjukhus och dom sa att vi skulle komma in akut.. så vi körde ditt och fick komma in i ett rum så började dom kolla han men till slut så ville dom lägga in honom så han fick dropp.

så i morgon ringer dom ang proverna är han inte bättre så får vi vänta tills på måndag innan vi får hem honom

jag behövde skriva av mig för jag saknar tyson jättemycket

Sv: är så ledsen idag

min hade samma symptom för ett par år sedan, vi åkte in akut till malmö men eftersom röntgen inte visade något fick vi åka hem med antibiotika och dietfoder. han hade fått en inflammation i tarmen och blev frisk på ett par dagar. hoppas att det inte är värre med din voffe.

vi har fått röntga honom men dom hittar inget och så har dom tagit 2 blodprover vilet vi får svar i morgon. vår vovve äter doggy extra och de är bra hund mat

Hoppas att det går bra. Min hund har också råkat ut för det och hon bblev snabbt bra med antibiotika och lite annan medicin som är snäll mot magen och tarmen.

ja jag hoppas han är bra i dag så han kan få åka hem igen

tyson är bra nu igen så han får komma hem.. ska iväg och hämta honom om ca 40 minuter:banana: :banana: :banana:

Så bra att det inte var så farligt med honom:banana:

nej dom hittar inget men han är inte bra i magen än

nej men jag är så jävla förbannad på vår försäkring som vi har på hunden if. dom ville inte betala sin del utan vi fick hela kalaset och de gick på ja nästan 5000 kr med dietmaten

Verkar konstigt att dom inte ville betala deras del av försäkringen. Hur kommer det sig? Är han ny försäkrad, valp? Har haft så många sjuka djur och aldrig, peppar, peppar varit med om det.

Jag har If till både katterna och hunden och jag har aldrig haft några problem med dom.
Fast man blir lite orolig nu när du skriver att dom vägrar att betala :crazy:

tyson var sjuk för ca 8 månader sedan oxå dålig i magen med blod i avföringen bara för han hade varit dålig för 8 månader sen så ville dom inte betala nu

vi hade han på agria innan men de va så dyrt så vi bytade till if och nu betalar vi hälften av vad vi gjorde innan
agria: 3000kr/år
if: 1500kr/år

hej ja jag tycker de är konstigt men jag ska aldrig ha de försäkrings bolaget igen, ska flytta bilen därifrån oxå

Pamme_Jaspin skrev:
tyson var sjuk för ca 8 månader sedan oxå dålig i magen med blod i avföringen bara för han hade varit dålig för 8 månader sen så ville dom inte betala nu

Men det argumentet kan väl inte hålla? Om ni inte fått reservation i försäkringen sedan dess?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
672
Senast: Myrten
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 024
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka