Är så glad...

Diana

Trådstartare
för jag ska rida imorgon! Har inte ridit regelbundet på ett år. Tog bort förra hästen feb-08, blev gravid och letade häst till augusti. Hann rida tre gånger(provridningen inräknad) på nya hästen.

Nu är magen borta och jag ska börja rida!! Blir tyvärr inte på min nya stjärna, eftersom han är lite vild, vill börja lite lugnt och får låna stallet snällaste:)

Jag har hört att det kan kännas annorlunda efter graviditet, typ att man har sämre balans. Är det något speciellt man ska tänka på eller är det bara att rida på som vanligt?

Sv: Är så glad...

jag märkte inget, kunde rida som vanligt. En del får ont i bäckenet , men jag märkte inte av det alls. Lycka till

Jag märkte ingen skillnad, mer än att jag blivit fegare då jag har 2 små och funderade på hur jag skulle kunna mata och byta blöja om jag bröt armar och ben :D

Det gick bra att rida, det var precis som vanligt. Nu blev det mest skritt pga underlaget, men det var kul ändå! Det blev några små hopp också, gammel gubben blev smittad av min vilda häst som också var med på turen.

Skönt att vara tillbaka i sadeln igen...

Vad härligt för dig!

Jag märkte faktiskt en stor skillnad: Kroppen fattade noll!
Det kändes inte riktigt som att mina armar och ben fattade vad jag menade, och jag tyckte att jag flaxade runt på hästryggen mest.

Iofs började jag min ridning efter grav med att rida tvådagars dressyrkurs för en dansk beridare från Blue Hors, så det var inte direkt någon lugn igångsättning, men jag minns att jag blev frustrerad för att jag inte var lika skillad i sadeln som tidigare.
Kroppen orkade inte lika mycket som tidigare.

Jag red 5 veckor efter förlossningen (efter drygt 6 månaders uppehåll) och kände ingen skillnad. Fick lite träningsvärk dagen efter dock ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 169
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 219
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 076
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2