Är ni nöjda med det ni jobbar med?

Ja absolut trivs jag. Som fisken i vattnet faktiskt. Jag har i mina ögon ett drömjobb och kan jobba hur mkt eller lite jag själv vill, ändå tjäna bra, samt lägga upp dagarna lite hur som helst och ägna mig åt min stora hobby hästarna 🤗
Har jobbat med detta i typ 12 år nu ca.
Vad jobbar du med?
 
Jobbar som sjuksköterska på ett mindre lasarett. Trivs bra men visst finns det saker att önska...
 
Jag trivs rätt bra på nuvarande jobb, skulle säga 8/10 om man vill kvantifiera trivseln. Jobbar i vården, i ett omväxlande område med en mix av minutsnabba beslut och längre processer.
Tidigare har jag arbetat i en helt annan bransch i 25 år, där trivseln låg närmare 10/10. Med det i backspegeln känns det ibland svårt att förlika sig med 8/10, men man får se till totalbilden.
 
Jag jobbar med ekonomi, administration och kontorspyssel. Trivs jättebra! Omväxlande och enformigt på samma gång, passar mig utmärkt faktiskt.
Väldigt tacksamt också att jobba med administration (och tycka att det är kul!) för folk blir alltid så glada när de får hjälp med något 😄

Jag längtar dock tillbaka till att jobba med hästar. Drömmer om att någon gång jobba med rehab och prehab.
 
Om förutsättningarna hade varit bättre som förskollärare hade jag nog tyckt om det bättre. Men det är stora barngrupper, möten som ska genomföras och man får lämna kollegor med full barngrupp, personaltätheten är väl inte den bästa heller.

Jag är inne på starta något eget vad vet jag inte än, men något jag kan driva här hemma på gården. Funderar på liten gårdsbutik med grönt och ägg kanske med en sorts secondhand där människor lämnar in och jag säljer mot en procent...Får se vad som händer framåt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
633
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
540
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 884
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jobbar i nuläget skift och går på timme, vilket knappt ger några timmar öhvt. Trivs heller inte med att jobba skift så behöver hitta...
2
Svar
35
· Visningar
2 817
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp