Jobbar som arbetsförmedlare på arbetsförmedlingen med arbetstid 0748-1630
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag jobbar som jurist vilket såklart kräver utbildning, men de myndigheter och kommuner jag jobbat på har administratörer, nämndsekreterare, reception, verksamhetsutvecklare, handläggare osv som inte kräver en specifik utbildning.
Jobbar i nuläget skift och går på timme, vilket knappt ger några timmar öhvt. Trivs heller inte med att jobba skift så behöver hitta något annat. Men vad?
Vad finns det för jobb som är dagtid och som imte kräver någon specifik utbildning? Jag är utbildad uska men vill byta bransch helt och hållet
Fast kräver de inte i regel en utbildning? Dvs inte en specifik, men en kandidat i nånting är bra. På mitt jobb finns också administratörer, men de nyanställda har alla akademisk utbildning.Jag jobbar som jurist vilket såklart kräver utbildning, men de myndigheter och kommuner jag jobbat på har administratörer, nämndsekreterare, reception, verksamhetsutvecklare, handläggare osv som inte kräver en specifik utbildning.
Det tänker jag beror på? Nu jobbar jag iofs på en utbildningsförvaltning så många kommer från skolvärlden, men alla på vår förvaltning har inte högskoleutbildning bakom sig. Min poäng var väl mest att det finns jobb på kommun och myndighet som inte nödvändigtvis kräver specifik utbildningFast kräver de inte i regel en utbildning? Dvs inte en specifik, men en kandidat i nånting är bra. På mitt jobb finns också administratörer, men de nyanställda har alla akademisk utbildning
Men finns det nyanställda utan erfarenhet eller utbildning? Det är det jag menar. Det var nog enklare förr att få ett sånt jobb utan utbildning, men jag tror det idag är svårt att få det utan ha vare sig utbildning eller erfarenhet, särskilt om man är äldre.Det tänker jag beror på? Nu jobbar jag iofs på en utbildningsförvaltning så många kommer från skolvärlden, men alla på vår förvaltning har inte högskoleutbildning bakom sig. Min poäng var väl mest att det finns jobb på kommun och myndighet som inte nödvändigtvis kräver specifik utbildning
Jobbar i nuläget skift och går på timme, vilket knappt ger några timmar öhvt. Trivs heller inte med att jobba skift så behöver hitta något annat. Men vad?
Vad finns det för jobb som är dagtid och som imte kräver någon specifik utbildning? Jag är utbildad uska men vill byta bransch helt och hållet
Jag har jobbat inom några av de yrken som du nämner. Alla har krävt högskoleutbildning.
Idag är det mycket svårt att hitta något administrativt jobb som inte kräver någon form av utbildning. Allra minst gymnasieutbildning med administrativinriktning, men allra helst också högskole/universitetspoäng.
/Lizzie
Jag jobbar på en större myndighet. I stort sett alla jobb hos oss kräver universitetsexamen. Vi har en handfull receptionister men det är nog den enda yrkesgrupp hos oss jag kan komma på som inte kräver en specifik utbildning.Jobbar i nuläget skift och går på timme, vilket knappt ger några timmar öhvt. Trivs heller inte med att jobba skift så behöver hitta något annat. Men vad?