Är ni nöjda med det ni jobbar med?

Mirre

Trådstartare
Spinoff på tråden "Jobbar ni med det ni är utbildade till?" Trivs ni med det ni jobbar med? Hur länge har ni jobbat med det?
Om ni inte trivs, vad skulle ni vilja jobba med istället?
 
Är nöjd! Trivs jättebra!
Har jobbat på samma ställe sedan 2007(2003-07 extra o i perioder) men med alla olika delar.
Det jag gör nu har jag dock gjort sedan 2008.
Men kan hoppa in överallt eller på andra enheter om det krävs.

Nån sa åt mej att man ska vara Max fem år på samma ställe, men när allt är bra och man trivs så?

Lön, arbetstider och pendlingsavstånd spelar också in och gör att jag hellre stannar än letar nåt annat så länge jag trivs...
Får knappast en matchande lön på annat ställe och arbetstider som mina är rätt ovanliga. Pendlingsavstånden är bland det kortaste jag kan hitta.
 
Trivs på mitt jobb, har varit där i 3 år och 6 månader och hoppas komma tillbaka efter covid19. Men vill inte vara kvar där i 27 år till eller vad pensionåldern är när det är dags för mig.

Brukar känna mig fast efter 2 år och panik när jag varit på samma jobb 3 år även om jag trivdes innan den fängslande fasta känslan kommit.
 
Trivs jättebra, jobbat på samma företag i 16 år :). Lite olika arbetsuppgifter under åren, men på samma avdelning hela tiden.
 
Jag trivs, men det är alldeles för tidiga mornar och jag sliter ut min kropp.
Har ingen utbildning i bagaget så har ingen aning om vad jag vill jobba med...

Jobbat 16 år (städ)
 
Trivs på det stora hela, känner en enorm meningsfullhet med det jag gör (lärare) och kan känna mig väldigt stolt över mitt yrke. Samtidigt blir jag ofta stressad när jag tänker på mitt jobb (vilket jag gör typ jämt) och känna att något ständigt skaver, att det är många krav från olika håll och att jag inte räcker till så mycket som jag hade velat.
 
Jag jobbade drygt 10 år inom kommunal verksamhet och älskade mitt jobb (på golvet, organisatoriskt var jag inte så nöjd), men tänkte inte stanna där för alltid. Fick erbjudande om en tjänst i en civilsamhällesorganisation och har jobbat där 7 månader. Det är en chansning, jag sa upp en fast tjänst för ett vikariat i en organisation som är beroende av statligt stöd och projektmedel, men jag trivs jättebra! Skiter det sig har jag fått väldigt bra yrkeserfarenhet!
 
Ja, själva jobbet trivs jag med och varit inom samma bransch sen hösten -11. Har tyvärr fått hoppa runder lite pga omorganiseringar, kontrakt som sagts upp osv. Men själva jobbet är härligt 😍

Nackdelen men min bransch är att man ofta har kontrakt på 5+2 optionsår. Efter det är det en ny upphandling och man får se om man får behålla samma ”jacka” alt söka nytt jobb eftersom man oftast sägs upp för arbetsbrist när företaget inte har kontraktet kvar
 
Jag ÄLSKAR mitt jobb!
Som städerska på en liten skola, med 40 elever, och underbara jobbarkompisar.
Skolan gick jag 2an-6an i, jag har jobbat som assistent, i köket, fuskat som lärare, och jobbar på förskolan som finns i samma hus.
Min son gick också på den skolan.
Som städerska får jag sköta mej själv, men samtidigt får jag vara en del av en underbar gemenskap. Jag får vara med "mina" barn varje dag, och trots att de är 6 mil körväg, tidiga morgnar, och urdåligt betalt, så hoppas jag på många fler år där!

* Jenny *
 
Har varit ganska precis fem år i den kommun där jag nu jobbar. Bytt tjänst och förvaltning en gång. Trivs och är uppskattad med längtar efter att byta jobb.
 
Trivs ni med det ni jobbar med? Hur länge har ni jobbat med det?
workit.webp


Om jag trivs? Jag älskar't!! 😍 💖 😍
Till sommaren har jag jobbat som lastbilschaufför i 7 år, känns fortfarande som det var igår jag gick utbildningen till det.
En utbildning där jag inte hade planer på att bli lastbilschaufför från början och halkade in på ett bananskal när jag insåg hur kul och utmanande det är.

Jag har jobbat inom många branscher i och för sig trivts på alla arbetsplatser, men inget slår nuvarande jobb. Den friheten under ansvar och känslan när jag klarar av något extra utmanande går knappt att beskriva. Likaså alla underbara kunder och människor jag möter på vägarna/företagen, ser årstiderna skifta osv.

Jag kommer nog sörja den dagen jag inte längre kan köra, om den ens kommer (vilket jag förvisso hoppas att den dagen inte kommer, förutom pensionen då förstås).
Sen gör det hela det bättre när jag får cred från kollegor, kunder och trafikledning att jag gör ett bra jobb, då känns det extra kul.

Så jag ångrar inte en sekund att jag halkade in på ett bananskal i denna bransch, jag har växt så mycket som person under dessa 7 år. Minns fortfarande första åren när jag kom in på företag och i princip visk-frågade vem det var som hade hand om in/utleveranser, nu idag kan jag komma in och säga med en självsäker relativt hög röst och ställa samma fråga.
Jag har blivit trygg i mig själv och verkligen växt, mitt självförtroende har fått en boost också, likaså självkänslan.
Är verkligen glad och tacksam att jag fått tillfället att hitta detta jobb jag har idag med allt vad det innebär.
 
Jag jobbar nästan ingenting och skulle lätt kunna fortsätta med det :p

Men på sikt vill jag inte ha något med exets familjs företag att göra. För mycket osäkerhet.
 
Jag har jobbat inom samma myndighet i snart åtta år men det har varit på tre olika verksamhetsställen. Två olika fängelser där jag trivdes kanonbra på det ena (som stängde efter tre år) och inte alls på det andra.
Sedan 4,5 år tillbaka jobbar jag på ett säkerhetshäkte och sedan drygt ett år tillbaka på säkerhetsavdelningen. Varierar med att jobba som klienthandläggare, regional häktessamordnare och att sitta i bevakningscentralen :)

Har trivts himla bra men efter en omorganisation har jag ändå valt att visa mitt missnöje. Har därför sökt ett annat jobb på en annan myndighet. Det är inget som är klart än och jag har heller inte bestämt mig för hur jag vill göra.
Kontentan är nog att det känns tråkigt att lämna ett jobb som jag tycker om men så kanske det trots allt behöver bli.
 
Jag är utbildad socionom och jobbar som biståndshandläggare inom äldreomsorgen, och främst med personer med demenssjukdom. Det är otroligt varierande, utmanande (!) och inspirerande varje dag. Mycket kontakter och spindeln i nätet trivs jag mycket bra som.

Jag har jobbat i yrket i 4 år ungefär, och tycker det är väldigt roligt. Jag tror dock inte att jag kommer klara det i längden om det inte sker en drastisk förändring i arbetsbelastningen.
 
Jag jobbar inom statlig verksamhet som handläggare. Trivs bra med själva arbete i sig men letar nytt jobb då jobbet har bytt till lokaler med aktivitetsbaserat arbetssätt där jag inte alls känner att jag kan koncentrera mig, det passar helt enkelt inte mig. Dessutom ligger de nya lokalerna mycket längre bort från där jag bor än där jobbets gamla lokaler var så jag kommer att byta jobb. Har jobbat i tre år med det jag gör nu. Har varit på en anställningsintervju men sen kom corona emellan så den rekryteringen är uppskjuten för tillfället. Men just nu jobbar vi ändå hemifrån så varken restiden eller lokalerna är ett problem för tillfället. Jobbar väl inte direkt med det jag är utbildad till men har stor nytta av min utbildning i mitt arbete så jag ser inte det som hugget i sten att man måste jobba med exakt det som utbildningen är tänkt för.
 
Älskar mitt yrke, men skulle gärna ha ett jobb där man lätt kan jobba hemifrån vid behov och även kunna gå om sonen skulle bli sjuk hos dagmamman eller så.
Därför skolar jag nu om mig, efter typ 15 år i ett yrke. Men är inte helt säker på att jag vill byta jobb egentligen. Bara det att jag prioriterar tiden med sonen nu när han är liten.
 
Jag är utbildad personalvetare och jobbar idag inom HR. I nuvarande företag har jag jobbat i ca 2.5 år, och i nuvarande roll i 10 månader. Älskar mitt jobb och trivs bra med kollegor, chef och verksamhet som jag stöttar. Jag får utveckling och utmaningar dagligen, och än mer nu i coronatider!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
633
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
540
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 884
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jobbar i nuläget skift och går på timme, vilket knappt ger några timmar öhvt. Trivs heller inte med att jobba skift så behöver hitta...
2
Svar
35
· Visningar
2 817
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp