Ja kanske egentligen. Risken finns att jag aldrig skulle komma därifrån om man börjar rota i huvudetLäge att söka hjälp? Psykoterapi kan hjälpa, ev KBT.
Mvh Miks
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja kanske egentligen. Risken finns att jag aldrig skulle komma därifrån om man börjar rota i huvudetLäge att söka hjälp? Psykoterapi kan hjälpa, ev KBT.
Jag tänker att vanliga brott där det finns mycket folk är tex mindre stölder och sånt. Det är ju inte vad man associerar mörkrädsla med.Statistiskt sett bör det ju vara betydligt högre sannolikhet att råka ut för brott inne i stan, där allt folk är. Samtidigt är ju allt folk där så sannolikheten att det blir just jag kanske drar ner och jämnar ut det? Någon som vet och vill förklara för ett mattesnille som jag hur det funkar?
Men annars tänker jag på två saker:
1. Rädsla är inte alltid rationell och mer mörker finns det i alla fall här ute i skogen
2. Skräckfilmer utspelar sig alltid i ensliga hus och det kopplar väl samman med punkt 1
3. Här är man ju liksom körd om nån vill efter en? Hemma i stan finns det liksom portkod, säkerhetsdörr, flera våningar upp till fönster, belysning och hela polishuset precis runt knuten. Hit skulle det nog ta snuten minst en halvtimme att komma
Tja, "ljusförorening" var väl att ta i. När inbrott, sadel eller båtmotorstölder eller bränslestölder är on the rise så är ljusförorening det sista folk tänker på om en inte vill ha ovälkommet besök, tvärtom effektivt avskräckande och ger trygghet i mörkret som omger.Förstår tanken men tycker att ljusförorening är trist. Men känner man obehag är det ändå säkert en rimlig avvägning.