Nej, jag är inte mörkrädd alls. Däremot har jag dåligt mörkerseende pga sjukdom. Ser inte ett skit i mörker. Men älskar mörker ändå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller yxa! Ska du ha pistol får du nog ha ljuddämpare på så du inte lockar fram alla andra zombisar från skogen. Det har jag tänkt på, var är alla ljuddämpare i sådana filmer? Det är ju så viktigt att ha dem?Haha, fast zombies dödar man nog med headshot, silverkulor är mer för varulvar och vampyrer .
Ett ex till mig gömde sig under sängen när jag kom hem. Tänk SKRÄCKEN när man hör någon börja kravla sig fram från under sängen. Det är faktiskt ett under att jag inte dog av skräck.Åh gud jag är så in i bomben mörkrädd! Eller främst rädd för att vara ensam i mörker. Min hjärna spinner iväg helt okontrollerat och jag får för mig att det ska komma zombies eller mördare eller inbrottstjuvar eller kanske några spöken.
Har jag varit ute och ska gå in så springer jag in, jag hoppar upp i sängen för att ingen ska ta tag i mina fötter och jag smyger runt för att zombiesarna inte ska höra mig.
Är i övrigt en ganska rimlig person
Ja, det är så jag tänker. Det bör ju vara enormt mycket mer brott där det iaf finns folk.Man är säkert säkrare också rent statistiskt. När jag flyttade ut på landet från att ha bott väldigt centralt så skedde det tex en våldtäkt, ett knivöverfall och flertalet rån bara på de närmaste månaderna efteråt. Alla längs den väg jag gått varje natt/morgon efter jobbet från min parkering och hem till lägenheten. Var väl direkt aldrig rädd när jag gick hem men det känns betydligt tryggare där jag bor nu.
Ett ex till mig gömde sig under sängen när jag kom hem. Tänk SKRÄCKEN när man hör någon börja kravla sig fram från under sängen. Det är faktiskt ett under att jag inte dog av skräck.
Ja, det är så jag tänker. Det bör ju vara enormt mycket mer brott där det iaf finns folk.
Statistiskt sett bör det ju vara betydligt högre sannolikhet att råka ut för brott inne i stan, där allt folk är. Samtidigt är ju allt folk där så sannolikheten att det blir just jag kanske drar ner och jämnar ut det? Någon som vet och vill förklara för ett mattesnille som jag hur det funkar?
Men annars tänker jag på två saker:
1. Rädsla är inte alltid rationell och mer mörker finns det i alla fall här ute i skogen
2. Skräckfilmer utspelar sig alltid i ensliga hus och det kopplar väl samman med punkt 1
3. Här är man ju liksom körd om nån vill efter en? Hemma i stan finns det liksom portkod, säkerhetsdörr, flera våningar upp till fönster, belysning och hela polishuset precis runt knuten. Hit skulle det nog ta snuten minst en halvtimme att komma
Jag gjorde detsamma när jag hade TV. Numera somnar jag gärna till nån true crime-podcast. Jag tror att det är någon sorts skruvad trygghet för mig att skaffa kunskap om vilka hemskheter som har hänt andra, så att jag inbillar mig att jag kan klara mig om något skulle hända mig typ. Avslappnad blir jag i alla fall.Jag brukar somna till Investigation Discovery.
Åh tack för det inlägget! Jag med! Är sjukt mörkrädd.Åh gud jag är så in i bomben mörkrädd! Eller främst rädd för att vara ensam i mörker. Min hjärna spinner iväg helt okontrollerat och jag får för mig att det ska komma zombies eller mördare eller inbrottstjuvar eller kanske några spöken.
Har jag varit ute och ska gå in så springer jag in, jag hoppar upp i sängen för att ingen ska ta tag i mina fötter och jag smyger runt för att zombiesarna inte ska höra mig.
Är i övrigt en ganska rimlig person
Läge att söka hjälp? Psykoterapi kan hjälpa, ev KBT.Åh tack för det inlägget! Jag med! Är sjukt mörkrädd.
Mest är jag rädd för spöken, monster och typ svarta madam. Vårt hus är ljust dygnet om. Det finns inte ett enda rum som är kolsvart. Behöver jag gå upp och kissa på natten så är det upplyst hela vägen och jag behöver inte tända en enda lampa. Det händer dock regelbundet att maken behöver väckas och följa med på toa
Jag vet ju att rädslan är orationell. Det hade varit klyftigare att vara rädd för inbrottstjuvar. Visst det är jag väl också lite rädd för men inte lika mycket som att det skulle svepa upp ett spöke bakom ryggen som syns i spegeln
Jag kan även bli mörkrädd när det är ljust. För mörka utrymmen. Den där krypande känslan över att något lurar i mörkret
Mvh Miks