Är jag tokig?

W

waterdrop

Jag tror jag börjar bli tokig!

Det hela började i mitten av december då jag hade oskyddat sex (ägglossningstider) =/ En vecka efter fick jag mens... alltså prick en vecka för tidigt. En kompis sa att det finns nidblödning och sa att jag kanske blivit gravid (men det ska tydligen vara en liiiiten blödning när ägget fäster)
Jag väntade typ 2 veckor och gjorde gravtest och det visade negativt så jag släppte tanken. Och sen har mensen kommit varje månad, dock hoppat några dagar både tidigare och senare (innan var den på dagen punktlig)

Förra veckan började jag känna nåt i magen, typ rörelser. Jag har en son som är 6 år men jag minns inte så mycket av hur sparkarna kändes från början. Jag började läsa på nätet och ser att man kan ha mens trots att man är gravid. Om det nu är så så skulle jag vara i v 22-23 nu. Jag är lång och smal, jag har gått upp ca 3 kg och det har bara satt sig på magen (på kvällarna ser jag gravid ut). När jag gick med sonen så tog det länge innan det syntes men minns inte när. Blev inte så stor mot slutet heller.

Jag gjorde ett test (från billiga tester) igår men det visade negativt, men då har jag läst nåt att det kan göra det i mitten av graviditeten?! Stämmer verkligen det?

Vet nån om det finns nån sida där det finns bilder på gravida magar i olika veckor?

Blir alldelses snurrig av allt... vad ska jag göra? Tror ju innerst inne att det är tarmarna som snurrar runt men jag tycker att man borde fisa en hel del om det är sån aktivitet på tarmarna :crazy:

Att tillägga är att jag mådde hur bra som helst förra graviditeten och det enda symptom var att jag hade superonda bröst från början.

Sv: Är jag tokig?

Är du orolig kontakta bm och gör ett vaginalt ultraljud.
Då ser du om du är gravid eller ej

Jag ser också gravid ut på kvällarna, är smal och har en lite orolig mage, lätt hänt då. Plus att det ju är rätt typiskt smala att ofta lägga på sig kring magen och inte så mycket mer.

Men som sagt ett besök hos bm kan ju lätt lösa gåtan!

Senast ändrad:

Jag har varit skendräktig och haft fosterrörelser i ett år. :rofl:

Men tycker du ska kolla med BM, viktigt att utesluta ev graviditet.

Men om du lägger dig på rygg och känner precis ovanför benet som sitter där (helt glömt bort vad det heter nu, men precis ovanför "springan" sas), är du gravid och så långt gånget känner du ju livmodern där, då har den ju vuxit så att den "känns". Och så att beställa tid hos BM för att vara på den säkra sidan. :)

I förra graviditeten försökte jag också trycka och känna efter livmodern men jag hittade ingenting... samma sak nu.

Men jag har insett att det måste vara tarmrörelser jag känner, har knappt känt av det idag.
Jag borde ju även känna nåt hårt där inni om jag skulle vara i v 23, jag menar ett huvud är ju ändå ganska stort vid den tidpunkten, eller?

Jag avvaktar nån vecka till och om det fortsätter eller blir mer så ringer jag mvc. Känns så pinsamt om det skulle visa sig att det inte är nåt.

Liknande trådar

Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: Hoarfrost
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 990
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 723
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve