Är jag rädd eller inte ???

Sandrahorse

Trådstartare
Hej! Igår fick jag min 2 favvo häst jag kan berätta hur det började.
Michelle är ett sto på 148cm född 1996. Michelle har lagom pigg motor hon blir pigg av spö men ibland behöver man ibland inte. Jag hade henne 4 gånger för några månader sen och vi hoppade hinder på ca 40-45cm hon tvärnitaså bommarna ramlade ner och jag flög av en volt i luften sen landa jag först med
armbogen imarken reste mig upp borsta av mig och hoppade upp igen ingen rädsla alls där blev bara chockad men ställde mig i mitten och ville inte hoppa igen då hon hade innan tvärnitat 2 gånger när jag höll mig kvar.:o
Fick henne igår för jag sa att jag ville ha henne till min ridlärare jag fick sköta om henne helt själv gick skit bra var inte ett dugg rädd då:) men när vi kommer in i rudhuset så spänner jag sadelngjorden fixar stigbygeln (vänstra) när jg byter och ska fixa högra så går hon ut till spåret till dom andra hästarna i trav med bakat strukna öron. Hon var jäkligt pigg då försökte styra henne till mitten gick inte fick skita i spöt då. Min ridlärare var och ändrade non grej på kontoret var borta i 5 minuter. Sen hon försökte bocka av mig säkert 2-4 gånger men kom inga bockningar för jag sa åt henne på skarpen. Jag kunde inte helt enkelt sluta tänka att jag kommer ramla av vi körde galopp skänkelviknigar ,trav men ramla inte av men ändå.. hela lektionen fick jag bara 1 beröm jag som brukar få säkert mer än 10 beröm på 50min. Jag var nog rädd för henne men när jag ramlade av för henne non månad sen trava jag efter inte ett dugg rädd efter det . Jag ska rida idag och om jag har henne ska jag försöka inte vara rädd för henne.. och jag vet att man inte ska visa,tänka att man kommer ramla av..
vet inte vad som hände :(
 
Sv: Är jag rädd eller inte ???

Du frågar om du är rädd eller inte. Det kan jag svara på i och med att du tror hon försökte bocka av dig... fast det i själva verket inte kom några bocksprång. Hade du varit orädd hade du nog inte trott hon skulle bocka av dig då ni skrittade ut på spåret efter att ha suttit upp precis.. ridskolehästar brukar inte vara SÅ ystra precis. :) Men det är bara att slappna av och inte glömma att andas nästa gång, hästen har förmåga att uppfatta hur man känner sig, så är du lugn är hästen lugn. Hoppas det gick bra igår!
 
Sv: Är jag rädd eller inte ???

hej! tack för svaret. :)
Idag fick jag henne igen vi skulle hoppa och jag var först nervös och tänkte på massor med avramlingar men när vi trava märkte jag att hon inte gjorde not som igår och så travar vi över bommar och så fick vi skutta över 2 kryss på 40cm i trav först trode jag inte på att jag ville hoppa iböjan och rädslan steg sen flög den bort när vi trava och så :)
Så jag har en aning att hon kanske testar lite på ryttaren och ser hur den är och vad den tål kanske vet inte men som tur har jag kommit bort med räddslan:laugh::)
 
Sv: Är jag rädd eller inte ???

Använd kommatecken och styckeindelning snälla du :crazy:
Jättejobbigt och läsa ditt inlägg.
 
Sv: Är jag rädd eller inte ???

Tänk också såhär, vad är det som är så hemskt farligt med att ramla av? Blir du rädd för cykeln om du ramlar av den? Eller om du väger på stolen och ramlar? Eller åker skidor, eller skridskor? Försök tänk igenom det så kanske du kan slappna av mer.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 096
Senast: Juli0a
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 836
Senast: Linda_A
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 664
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp