Är jag helt onormal?

Martina_m

Trådstartare
Har precis skaffat häst, efter många års drömmande om egen häst. Och jag bara älskar honom, även att jag bara haft honom i en månad.

Kan komma på mig själv att jag är helt tårögd ibland och skulle vilken sekund som helst kunna falla ut i gråt, bara av känslan av att vara så himla lycklig och att jag verkligen tycker om honom så himla mycket.

Är jag helt onormalt löjlig? Eller kan det hända er också?

Sv: Är jag helt onormal?

He he, om du är normal kan jag inte svara på men du är inte ensam iaf, det är inte sällan jag står med tårar i ögonen och tittar på min älskade lilla tjej:D...
Normal eller ej spelar väl ingen roll, sann kärlek skulle jag kalla det!

När jag tittar eller tänker på min häst så hugger det till i hjärtat och tårar av glädje förekommer även här.
Normalt = JA för man är väl inte känslokall :devil:

Svarar både Baldi och mysko:

Oki, men då är jag inte ensam om det då iaf ;)! Och ja, det är väl kärlek skulle jag tro :)

Är det speciella tillfällen som är extra känsliga?

Några mer som känner lika dant för sin häst?

Jag känner likadant ibland. Finns det nåt bättre än att sätta sig ner bredvid hö-högen man just öst ner från skullen och hålla sin pälskling lite sällskap och då och då få en liten försiktig smekning av mulen i ansiktet? :love:

Även om, som ikväll, hon precis varit asbusig och lekt huggorm när det blev ryktningsdags, vi kickat åt varann, försökt backa in varann i hörnen och "slagits" som vanligt men bara på skoj så uppskattar vi varanns sällskap och varanns egenheter och hittar alltid på nåt nytt bus som bara måste testas om det funkar. Min häst är min bästa vän.:love:

Grattis! Vad roligt att du har hittat din livskamrat! (?) Njut av tiden och fundera inte över om du är normal eller inte!

Jag tycker att du är helt normal:laugh:

Kan komma på mig själv att jag står och fån ler när jag tittar på min häst. Han betyder så mycket för mig, och jag blir varm i hjärtat när jag tänker på honom:love:

Ha ha:D läste det jag skrev, låter som en tonårings förälskelse:o

Så njut av din häst, det gör jag!

MVH Russin8

Den känslan hade jag senast i Lördags då ett av våra ston skulle kvala .
Hon var hemma 3 mån i våras för att hon brutit käken hos tränaren .
Hon fick kolik och fick åka till Helsingborg och en massa saker hände hela tiden hon var hemma, jag skötte henne tillsammans med min pappa .
I lördags var det då dags... när jag såg henne med ryttare på för första gången så kände jag att tårarna bara ville välla fram .
När hon sedan kom in bland dom första och jockeyn strålade av glädje för att det var en sån underbar häst, då kunde jag inte hålla mig .

Jag trodde inte i våras att hon skulle klara sig så jag ser detta som ett litet under !

Hej från hambo

Några mer som känner lika dant för sin häst?

Absolut!!

Hästen som jag har nu är min 3:e egna häst, (som jag köpt själv) och jag har aldrig någonsin känt så starkt för någon av mina hästar tidigare.
Jag kan gå fram och lägga näsan mot halsen på honom och bara stå och snusa på honom. Han luktar ju så gott! :love:
Det känns som jag har en stor kram i mig som bara vill komma ut när jag ser honom.
Känner likadanat för min sambo så jag är nog helt enkelt kär i min häst.. :angel:

Så ja, jag känner likadant för min häst! :love:

Har hänt mig. Ffa första åren med min första häst. Grät av lycka vid upprepade tillfällen. :o Men så är jag lite blödig när det gäller djur också. Det är min svaga punkt, helt klart.

Har blivit ganska blödig när det gäller allt nu tror jag :o. Förr kunde jag inte gråta även om jag verkligen behövde om jag var ledsen eller glad. Vet anledningen till varför jag inte kunde gråta och jag har gjort något åt saken nu, frågan är bara om jag håller på att ta igen det jag inte gråtit tidigare nu :p;).

Himla skönt att veta att man inte är ensam om att vara blödig när det gäller hästen iaf ;)!

*KL*

Jag får faktiskt dåligt samvete av att läsa den här tråden, jag vill ju också känna som ni!

Visst ÄLSKAR jag mina hästar högt och skulle kunna dö för dom (allvarligt talat), men jag har aldrig fått inte den där känslan ni beskriver. Att man bara brister ut i gråt hipp som happ för att man älskar sin häst så otroligt.

Nu känner JAG mig onormal! Betyder det här att jag inte älskar min häst? :cry:

Om du är onormal eller inte låter jag vara osagt, men om du är onormal så är jag det med.

Jag hade också längtat och drömt i en massa år innan jag kunde köpa min häst.

Och jag älskade/älskar henne fortfarande fast hon inte finns här längre, hon springer på de evigt gröna ängarna:cry: och har gjort det i ganska precis ett år nu.

Att få förmånen att älska så är inte alla förunnat och jag är glad att jag fått lov att älska så och jag är glad att jag fick ge henne den största gåvan av alla, att hon fick slippa lida mer även om det är det värsta beslut jag någonsin tagit och jag sörjer henne mer än jag någonsin har sörjt någon annan jag förlorat.

Det tog tid innan jag vågade älska min nya häst, men en dag när jag stod och såg på henne så insåg jag att även hon har stulit mitt hjärta för alltid:love:

Jag älskar min gamla häst som jag hade på foder i 3 år. Men var inte alls såhär blödig, grät aldrig för att jag var lycklig med henne, tills hon såldes och jag tänkte tillbaka på alla härliga stunder med henne. Då kunde jag sitta o gråta av lycka. Så nog kan man älska sin häst utan att man gråter ;)!

Sen tror jag att det är lite extra nu, eftersom den jag har nu faktiskt är min helt egna! Att man vågar ha de där extra känslorna.

Det hände mig senast idag. Jag galopperade och hästen snubblade och gick ner på knä. Jag flög i backen. När jag rest mig upp igen stod hon en meter bort och väntade på mig. Hon blev rädd hon också men hon stod bara där frustande med uppspärrade ögon och näsborrar och väntade på mig. Då kände jag bara enorm kärlek till min älskade häst <3

nämen, gud.... nu gråter jag igen :cry:
Så fina ord :love:!

Usch, jag tror jag börjar bli lite för blödig :mad:, svåra tider nu, får skylla på det :grin:!

Det händer mig rätt ofta. Som idag då jag skrittade ponnyn barbacka i repgrimma, något som för ett år sedan inte ens var att drömma om. Hoppade av och kliade lite på henne, och hon kliade tillbaka! Vilket är ett riktigt stort framsteg för den ponnyn, har under året jag haft henne aldrig hänt förens nu. Då blev jag riktigt blödig och självklart lycklig! Var riktigt nära till tårarna. :o

Kan räcka med att jag tänker på henne så får jag en varm känsla i magen och allt känns bara så bra. Kan man vara kär i en häst så är jag kär i henne.

Kan man vara kär i en häst så är jag kär i henne.

Vad härligt med sådana framsteg!

Jag undrar det motsatta,

Kan man bli så kär i en människa som man kan bli i en häst :o?
Jag hoppas att jag kommer känna så någon gång för en människa iaf...

Jag tror att man är extra känslig olika perioder i sitt liv men jag tycker det låter sunt att man gråter en skvätt av lycka för att man har en sån fin fyrfota vän. Bra att rensa systemet ibland. *ler*

Nu minns jag inte vad du hette men du som var rädd du va onormal för att du inte grät. Det tycker jag inte heller du ska tänka på. Alla reagerar vi olika o kärlek kan uttryckas på så många sätt, behöver inte vara tårar.

Jag är oxå riktigt blödig när det gäller djur. Har aldrig haft någon egen häst men däremot mina små djur har jag i vågor varit mkt rädd att förlora, samma sak med medryttarhästar men det kan nog tänkas vara så att det finns en liten spärr för det är ju inte min.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 117
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 536
Senast: Rugge
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 508
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024