Är jag galen...

N

nybakad__

...som ringer på en vagn??
har hittat vagnen jag verkligen vill ha, en Emmaljunga Mondial Duo Combi Leatherette i rätt färg dessutom. En -09, 3 mil hemifrån till ett bra pris.

Jag vill verkligen ha denna vagn, även sambon.
MEN: Vi har fortfarande integjort ultraljud, har tid för det på måndag. Vet alltså ingenting om Liten i magen, ens om där bara är en (min mormor är tvilling, så det ligger i släkten på vår sida, om nu det spelar någon roll..).

Vad säger ni? ska jag avvakta till lite längre fram och hoppas att där dyker in en likadan. eller ska jag ringa på den? Vi har inga problem med att ha en vagn stående innan bebis kommer ut, vi vill snarare ha det, även om detta kanske var lite i tidigaste laget..

Sv: Är jag galen...

Jag tycker inte du är galen. Känns det rätt för er så köp den!
Den vagnen är ju dessutom jäkligt dyr, och kan du göra ett fynd så slå till!
Jag va i affären igår och valde ut en vagn och la handpenning på den. och jag är bara i vecka 23.

Och om det är till någon tröst så är min mormor tvilling och morfar har tvillingbröder. Och jag har bara en bulle i ugnen.

Jag tycker inte du är galen. Känns det rätt för er så köp den!
Den vagnen är ju dessutom jäkligt dyr, och kan du göra ett fynd så slå till!
Jag va i affären igår och valde ut en vagn och la handpenning på den. och jag är bara i vecka 23.

Och om det är till någon tröst så är min mormor tvilling och morfar har tvillingbröder. Och jag har bara en bulle i ugnen.

Jag ringde på den och den fanns kvar, vi åker imorgon kväll och tittar på den och förhoppningsvis köper den!!

Jag inbillar mig iaf att det är ett bra kap, men vad vet jag? De begär 5500 kr för den och det är ju en -09.. Vad säger ni? De gav 9500 kr för den ny stod det i annonsen.

Jag joppas på ett sätt på tvillingar, men chansen är väl inte så stor, haha.. skulle så vara fallet så säljer vi vagnen och vi borde väl få igen de pengarna?

tack för ditt svar, och även tack Calazirya för ditt, känns skönt att höra att man inte är helt tokig :D

Vilket kap!
Vill se kort på den sen om det blir en affär!

hehe, då är du som jag. Blev riktigt besviken när jag fick reda på att det bara va en och inte två där inne.
Men som sagt, du kan ju sälja vidare den om det skulle vara tvillingar.

5500 kr tycker jag är ett bra pris. Vagnar sjunker inte i värde så som bilar gör.

Jag köpte min vagn 07 för 5500kr och sålde den sen 09 för 3500! En helt vanlig Brio Happy, grå. Inget speciellt med den alls.

Är det tvillingar så säljer du ju bara vagnen ;)

Och en till som kan trösta, min mormor är tvilling, makens mormor är oxå tvilling. Har bara vart 1 där inne åt gången.

Vilket kap!

hehe, då är du som jag. Blev riktigt besviken när jag fick reda på att det bara va en och inte två där inne.

Åh, vad skönt att höra att det är ett kap :banana::banana: Självklart kommer foton, kanske då redan imorgon kväll *hoppas hoppas* :D

ja jag kommer nog också bli besviken, fast nu om jag har en en-bebis-vagn så blir jag nog glad ändå att där iaf är en bebis :p

Vad skönt att höra att vagnar står sig i värde bra. Känns så tråkigt med, precis som du säger, t.ex. bilar som sjunker så snabbt i värde, alltid skönt med saker som står sig i värdet lite längre.

Ett tips bara, gå till en affär idag och provkör en ny vagn, hör dig också för om vanliga fel på vagnen. Det kan vara så att vagnen är trasig fast ett litet konstruktionsfel och det är därför den säljs. (Dvs de har fått ut en ny vagn av tillverkaren och säljer den "trasiga".) Vet att det är ganska vanligt att det händer. Det borde gå att googla vagnnamnet och se vad som skrivs om det på olika forum. :)

Bugaboo Cameleon har haft ett fel som gör att handtaget blir längre, dvs åker ut, när det bumbas nedför trappor. Vet att chassin med det felet sålts utan att den nya köparen informerats om felet. Jag själv fick köpa ett chassi av Stokke till väldigt billigt pris när jag hade problem med att mitt chassi var rangligt. Det rangliga chassit hade jag nog kunnat sälja vidare utan problem om jag var lite ful, det var ju inga direkta och synliga fel på det och det hade inte varit något jag reagerat över om jag inte kört en Stokke tidigare.

Vilket kap!

Jag ville också såååå gärna ha tvillingar :D Men jag får väl se det som att Elina har personlighet nog åt två ... sa de på dagis häromdagen :p

TS, köp vagnen, den är ju inte svårsåld sen om det skulle vara så.

Det var ju en rejäl prissänkning! Men har du frågat varför hon säljer den och framförallt så billigt?

Om det inte finns något fel på den så kan du ju absolut köpa den. Jag var jätte sent ute med att köpa barnvagn och väntade tills 2 veckor innan jag skulle föda och då blev det ju så brottom så då fick jag ju ta det som fanns och det var kanske inte den bästa nu såhär i efterhand, men den funkar! Så passa på!

Det var ju en rejäl prissänkning! Men har du frågat varför hon säljer den och framförallt så billigt?

Om det inte finns något fel på den så kan du ju absolut köpa den. Jag var jätte sent ute med att köpa barnvagn och väntade tills 2 veckor innan jag skulle föda och då blev det ju så brottom så då fick jag ju ta det som fanns och det var kanske inte den bästa nu såhär i efterhand, men den funkar! Så passa på!

Ja det är den dära regäla prissänkningen jag funderar på.. Varför så mycket liksom? Kanske skiter de i vilket och vill bara bli av med vagnen. Eller så är det något fel på den som gr att den söljs så billigt, hmm... Lite lurigt det där - och jag som har noll erfarenhet av vagnar, haha!

Vissa kanske är i behov av pengar?

Jag o sambon hittade en jättefin begagnad barnvagn som kostat 6000:- år 2004 för bara 500:-. Men ibland vill folk bara bli av med det de inte behöver så fort som möjligt.

Vissa kanske är i behov av pengar?

Jag o sambon hittade en jättefin begagnad barnvagn som kostat 6000:- år 2004 för bara 500:-. Men ibland vill folk bara bli av med det de inte behöver så fort som möjligt.

Jag tror det var så i detta fallet =)
Vi körde dit då samma kväll som jag skrev senast och tittade på den. Den var i ett mycket fint skick och anledningen till att de ville bli av med den var för att deras flicka redan hade en annan sittvagn och därför behövde de inte denna mer. Dessutom hade hon knappt kunnat använda liggdelen då hon föddes med något höftledsfel och från början hade skenor och specialvagn.

Så himla trevliga var dem och hade det mycket fint hemma (jag tittar på sådant eftersom jag tycker att helhetsintrycket av folk och deras hem speglar lite hur de är). Vi slog till och fick med oss vagnen hem :banana::banana:

Bilder kommer, jag lovar! Men kanske inte förrän efter julhelgen då jag verkligen har fullt upp med jobb, julklappar och övrigt fram till dess =)

Tack för era synpunkter. Någon som har erfarenhet av vagnen får gärna skriva lite om dem med, alltid roligt att höra =)

Gud, har helt glömt bort min gamla tråd, hade ju annan användare då innan jag officiellt var gravid :D

Här är iaf en bild på vagnen det blev, vi är så sanslöst nöjda, ska bli spännande i vår och sommar och se om Bebisen också kommer uppskatta den :banana:
blandat2010+015.JPG

Snygg!
Nu blev jag sugen på en till vagn, men det får räcka med två tror jag :angel:.

Grattis till lyckat inköp ;)

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 246
Senast: Vallmo
·
Äldre Jag är riktigt sugen på att flytta hemifrån! Jag kommer börja arbeta senast i augusti (heltid) och kollar lite på hyresrätter. (Pluggar...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 348
Senast: mandalaki
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka