Är jag för lång för ponnyn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

London

Trådstartare
Hej!

Jag rider en ponny som är 143 cm mankhöjd. Jag själv är 166cm. Är jag för lång för ponnyn?

Tack på förhand! :)

Sv: Är jag för lång för ponnyn?

Det beror på hur hästen är byggd, men jag tror inte att det är så illa. Kan du lägga upp en bild på dig och ponnyn?:)

Jag tycker inte att du är för lång men det beror ju på hur hästen är byggd. Jag är 170 och red två d-ponnys på 146 tidigare, den ena kände jag mig mycket längre på än den andra då han var mycket nättare i modellen.

Det finns en längd och vikt-tråd nålad högst upp som du kan kolla i :)

Jag har tyvärr ingen bild på den här datorn jag sitter med nu :( Men hon är kraftigt byggd! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka