Är jag en taskig medryttare?

Sv: Är jag en taskig medryttare?

Nu har du ju fått en massa bra svar men jag ville bara saga som någon innan sa; jag skulle inte vilja ha en medryttare som inte ar helt lycklig med min hast. Jag skulle inte bli sur om hon/han hittat en battre passande hast, det har faktiskt hant mig, man måste gora som man kanner. Inget fel med det bara man ar schysst och arlig!

Håller HELT med! :bow:

Det finns ju en anledning till att man är medryttare och inte köper hästen. Man rider hästen sålänge det passar och får man ett annat erbjudande som passar bättre så skall man ju byta.

Att man som medryttare "kan ta vad som erbjuds" är rätt skönt. Men som hästägare låser man sig vid SIN häst.

Vilket är en fördel som medryttare.

Lägg upp det på ett snyggt sätt gentemot hästägaren och förklara. Du vill utvecklas och den nuvarande hästen kan inte erbjuda det.

Nu har du ju fått en massa bra svar men jag ville bara saga som någon innan sa; jag skulle inte vilja ha en medryttare som inte ar helt lycklig med min hast. Jag skulle inte bli sur om hon/han hittat en battre passande hast, det har faktiskt hant mig, man måste gora som man kanner. Inget fel med det bara man ar schysst och arlig!

:bow: kan bara hålla med dig..
hade jag haft en medryttare, och sen märkt att h*n inte är helt lycklig med situationen, skulle jag ta upp det och fråga om det är så att h*n egentligen vill rida en annan häst, och försiktigt påpeka att h*n har full rätt att göra det.

Jag var själv medryttare en hel del innan jag ens började fundera på egen häst. 1/4 slutade jag pga ägarens brist på rutiner (hade ej fasta dagar jag red på o.s.v., behövde kunna planera mitt liv mer), 1/4 slutade jag inte på "frivilligt" utan hästen såldes, 1/4 slutade jag på för att jag köpte egen häst (den senaste) och den sista (egentligen min 2a medryttarhäst, har ej dragit dem i ordning här..) slutade jag pga hästen. Jag älskar den hästen (fortfarande, trots att jag ej träffat honom på länge nu), samtalet till ägaren var jobbigt att ringa och jag grät hela samtalet, men jag kände att jag kunde för lite, klarade inte att lära honom vad han behövde, han var för stark för mig då och..vi fungerade inte, helt enkelt, det var fel tidpunkt för mig att rida en sådan häst. Vi kom dock från början överenns om att jag skulle ha en "prov-månad" först, och det var en vecka innan dn månaden gick ut som jag bestämde mig. Red honom en månad. Var sjukt besviken på mig själv, men det var rätt att göra då. Ägaren blev inte lycklig precis, men hon tyckte att det var ansvarsfullt av mig att säga ifrån innan det blev en dålig situation för både mig, häst & ägare.

tycker inte att du ska ha dåligt samvete, men känn efter så att du vet att du gör rätt val.

Tycker inte du är taskig, om du är rak och ärlig och säjer som det är! Kommer du med vita lögner och försöker slingra dej, så är det nåt som kommer fram så småning om, och då är du verkligen taskig! Då tror jag att den förra hästägaren blir "något arg"!

För det blev jag iallafall...då min medryttare bara slingrade sej, och inte gav några raka besked...(Fast i det här fallet, så var det inte för att hästen inte var tillräckligt avancerad, utan grejen var, att hon nog inte kände att hon klarade av honom, och hon gick över till en häst, där det mer är att bara åka med...vilket i och för sig kanske känns bättre för henne, men i längden lär hon sej inte att rida en häst ordentligt!) Japp, så fick jag det sagt också!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 333
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 814
Senast: SwedEmB
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 738
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve