Minerva
Trådstartare
Jag har en hund på 8:a år, en blandrastik som jag ägt i lite mer än 2 år.. I sommras hade hon livmoderinflamation och eftersom jag inte hade henne försäkrad så blev dt inte någon op utan hon fick antibiotika och hormonsprutor.
Nu är det så att jag känner att jag har inte råd med hund, inte riktigt det intresset heller som det är just nu. jag är arbetslös och känner att söka jobb plus hund kan vara komplicerat..
Denna tik har haft 6 hem innan mig.
Jag har funderingar på att avliva henne... är jag en stor egoist?
Hade hon inte haft så många hem så hade en kompis till mig jättegärna fått ta henne men nu är det ju som det är.
Hur skulle ni gjort?
Tänkte mycket på att livmoderinflammationen kan ju komma tillbaka till nästa löp, är det snällare att avliva henne medans hon mår bra än att vänta på att hon får livmoderinflammation igen??
//Jessica som har stora problem just nu :/
Nu är det så att jag känner att jag har inte råd med hund, inte riktigt det intresset heller som det är just nu. jag är arbetslös och känner att söka jobb plus hund kan vara komplicerat..
Denna tik har haft 6 hem innan mig.
Jag har funderingar på att avliva henne... är jag en stor egoist?
Hade hon inte haft så många hem så hade en kompis till mig jättegärna fått ta henne men nu är det ju som det är.
Hur skulle ni gjort?
Tänkte mycket på att livmoderinflammationen kan ju komma tillbaka till nästa löp, är det snällare att avliva henne medans hon mår bra än att vänta på att hon får livmoderinflammation igen??
//Jessica som har stora problem just nu :/