P
prallan
Jag har sto med föl i en box i ett stall, de har boxvila då fölis har en hovbensfraktur. Eftersom jag inte är hemma på dagarna pratade jag med alla om att om jag tog morgonfodringarna så kunda de övriga lägga in hö vid behov, och vatten. Jag har ALLTID hö utanför boxen, samt en full vattenhink, så ingen behöver gå någonstans för att ge dem, bara att slänga in. De senaste dagarna när jag har kommit har de inte haft vare sig vatten eller hö, ch nu när jag ifrågasätter så tycker alla att jag är otrevlig. Jag vill bara framhäva att det är ett digivande sto, men det verkar som ingen bryr sig om det.
Nu på fredag ska vi till kliniken, är fölis bra ska hon få börja gå ut i mindre hage. Vi har en perfekt precis utanför stallet, men det är redan några som delar på dem, och jag vågar inte de om den. Det finns andra lediga, men det är lite problematiskt att gå med sto på 4 år över 170 cm och superpiggt föl ensam, och känslan är att ingen bryr sig om det heller. Det handlar bara om några dagar, tänkte bygga lite hage hemma under helgen. Har redan hästar hemma, men ingen box tillräckligt stor att rymma bägge, och i befintliga hagen hemma går min betäckande valack
Så, är jag självisk?
Nu på fredag ska vi till kliniken, är fölis bra ska hon få börja gå ut i mindre hage. Vi har en perfekt precis utanför stallet, men det är redan några som delar på dem, och jag vågar inte de om den. Det finns andra lediga, men det är lite problematiskt att gå med sto på 4 år över 170 cm och superpiggt föl ensam, och känslan är att ingen bryr sig om det heller. Det handlar bara om några dagar, tänkte bygga lite hage hemma under helgen. Har redan hästar hemma, men ingen box tillräckligt stor att rymma bägge, och i befintliga hagen hemma går min betäckande valack
Så, är jag självisk?