Är jag dum?

linzan

Trådstartare
Står just nu på ett ställe som börjar bli jäkligt dyrt med alla körningar och fodringar hit och dit. Nu har jag fått en ny plats. Där behöver jag endast betala för boxen jag använder (har en häst som är på tillridning med) och jag får tillträde när jag vill. Har inga kontrakt skrivna på det "gamla" stället men är det himla oförskämt att ändå säga upp boxen och bara stå kvar där till den sista okt? Lite luddigt men hoppas ni förstår vad jag menar

Sv: Är jag dum?

Har du inget kontrakt så behöver du väl inte stå kvar en viss tid, meddela dem som äger stallet du står i nu att du skall flytta bara, så är det väl inte oförskämt att flytta redan 1 oktober.

Bara du håller öppen kommunikation och pratar med din nuvarande stallägare som den vet. :)

Jo precis, man är bara så van vid dom där 2-3 månaderna så det känns på nåt sätt dumt o säga till bara 2 veckor innan

Sådant får de väl tåla om de inte har kontrakt som förbinder dig vid en viss uppsägningstid. Du har väl betalat för hela oktober?

Ja visst har jag betalat. Jag får ringa till henne imorgon, nu står jag o betalar för 2 boxar fast jag bara har en häst vilket absolut är bra om jag slipper. Behövde bara känna att det inte är emot vanligt folkvett o säga till inom så kort tid hehe. Tack

Om det inte finns något kontrakt på när du skall säga upp boxplatsen så ser jag inga problem med att flytta 1 okt. ni har inget muntligt avtal?

Nej inget avtal överhuvudtaget förutom att det är sagt att jag har boxarna fram till nästa sommar

Tror jag knappast, det var mest att efter det så behöver hon boxarna själv

ni menar väl första november? idag är det den 20 oktober :angel:

angående boxen i gamla stallet så kan det ev tolkas som att ni har en muntlig överennskommelse att TS står i boxen tills sommaren..kan kanske åka på att betala fram till sommaren :crazy:

Eftersom hon sa att hon skulle skriva ut kontrakt osv men inte har gjort det så känns det lite som att hon inte är så engagerad. Att det skulle vara nån muntlig överenskommelse att jag ska ha dom så länge tror jag inte. Aldrig varit med om ett stall utan kontrakt och uppsägningstid innan

haha jo jag ska ringa henne imorgon, behövde bara ventilera av mig lite. Man är så löjligt rädd för att stöta sig med folk :P

Jag har nyss bytt stall. Jag hade inte heller ngt kontrakt, varken skriftligt eller muntligt.

Jag flyttade på kort varsel, hade tänkt säga till ca 2-3 veckor innan jag flyttade, men tyvärr fick jag "panikflytta", hästen pga att hästen i stallet dit jag skulle flytta blev ensammen. Så jag flyttade på ungefär en veckas varsel. Kunde flyttat helgen innan, men kände det var taskigt, vi har ju stalltjänst på helgerna, ville ge stallägaren i allafall några dagar att lösa det.

Jo det är ju lite samma sak här men jag får väl erbjuda mig och iaf ta en dag den helgen eftersom det skulle varit min helg

Finns det ingen överenskommelse kan ni såklart flytta redan i okt. En del stallägare vill inte hålla gamla inackorderingar kvar utan ser hellre att de flyttar så att de kan ta in ngn ny.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 970
Senast: gul_zebra
·
Hästmänniskan Jag har sådan himla beslutsångest. Vi hade tänkt att bygga två uteboxar i kombination med ett vindskydd i den hagen hästarna går i nu...
Svar
12
· Visningar
1 388
Senast: Gimlan
·
Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 936
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve