Är jag dum på riktigt?

Sv: Är jag dum på riktigt?

Nä, jag vet faktiskt inte heller... När jag räknade foderstat på Nutrina så hade den Kraffts stortiment färdigprogrammerat och där har de räknat med en TS på 100 %. Det tycker jag låter lite orimligt då om man jämför med Grund som har en TS runt 87%...

Kankse inte till så mycket hjälp, men skulle tippa på att TS ligger runt 87%...

Jag förstår inte vad det spelar för roll, man ger inga större mängder, men torrsubstansen lär ligga i storleksordningen 90% ta och ge på 5%.

Nä, jag vet faktiskt inte heller... När jag räknade foderstat på Nutrina så hade den Kraffts stortiment färdigprogrammerat och där har de räknat med en TS på 100 %. Det tycker jag låter lite orimligt då om man jämför med Grund som har en TS runt 87%...

Kankse inte till så mycket hjälp, men skulle tippa på att TS ligger runt 87%...
Det är säkert för att värdena är baserade på kilo foder när nutrina lagt in dem. Spelar alltså ingen större roll när det gäller foderstatsberäkningen.

Jo, värderna är baserade på kg foder, men övriga kraftfoder som också är tagna ur den färdiga listan har en TS strax under 90%

*KL

Som sagt, det är ju inga problem att räkna foderstat utan just den informationen. Det var mest av ren nyfikenhet jag undrade eftersom det står i analysgarantin om "vatten" som en av de beståndsdelar man redogör för.

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
1 013
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 328
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix