är jag bara OT efter "vilan"?

Liten

Trådstartare
har inte jobbat form (ordentligt, alltså..) på ca en-två veckor, varken jag eller hästen har orkat eller haft lust, har haft "semester" och lufsat lite och jobbat med sparkandet istället.
när vi nu i förrgår gav oss på det igen, kändes det bra med hals, framdel och så. Men hur jag än försökte, kände jag inte hur bakdelen jobbade. Tidigare kände jag (oftast) hur HELA hästen jobbade, nu gör jag plötsligt inte det. försökte kolla på skuggan för att se hur väl/inte väl bakbenen trampade in under, men blev bara stressad/frustrerad av det så jag gav upp. Stundtals kändes det bra men jag kunde inte låta bli att jämföra med hur det känts tidigare så till slut gav jag upp och skrittade hem till hagen igen.

Nu låter jag gnällig och ynklig. jag känner det.
men jag är nästan rädd..är så van vid att känna "Nu!" i hela kroppen när det blir som det ska.
är jag bara OT efter att inte ha jobbat detta på ett tag?
hästen kändes mjuk och harmonisk, med mjukt samlat steg (kändes det som när jag satt ner), men aah..
suck på mig själv. behövde skriva av mig "oron"..

och JA jag har lätt att få dåligt självförtroende.

Sv: är jag bara OT efter "vilan"?

Min häst fick också vila lite, jag var borta endel för ett tag sen. Och han har verkligen inte varit samma häst som han var innan. Men nu idag kändes han underbar igen. Så ge inte upp, din gamla häst kommer tillbaka. Men om han känns helt efter i bakdelen så kasnke du borde kolla upp det?

Sv: är jag bara OT efter "vilan"?

hon känns inte flack, men defenitivt längre än tidigare. jag känner inte riktigt att hon trampar in under sig och bär upp, innan var det väldig skillnad - kändes oftast direkt när hon gick ordentligt och när hon inte gjorde det.

har en tjej som är hästmassör på jobbet, ska nog kolla om hon kan komma ut om det fortfarande känns såhär i slutet på nästa vecka..kanske hon blivit lite smått stel eller så, av att vi inte jobbat..?
ska försöka be någon filma oss lite också, så att jag kan se hur bakbenen ser ut i arbete.
i augusti ska jag försöka få ut intruktör (eller så rider vi till henne), men tänkte ta det nästa månad pga jag inte har så mycket tid denna månad..men vi får se..behöver hjälp att komma vidare i utbilningen nu, men vill försöka komma underfund med denna förändring först. jag vet ju att hon kan, att vi kan..

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 351
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 308
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 428
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 936
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar