Mithalagos
Trådstartare
Under de snart 8 år som jag har haft min fantastiska arab så har han behandlats för skador på samtliga leder och senor i alla fyra ben. Sammanlagt så har han vilat i drygt ett år pga olika skador.
När jag köpte honom hade han också en del riktigt fula hovsprickor men de är nu borta och hovarna ser spontant väldigt fina ut.
Han har lite halvknepig benställning fram men rör sig gudolmigt och får alltid pluspoäng för gångarterna när vi tävlar.
Han är dessutom otroligt levnadsglad och social. Den påhittigaste och mest fåfänga hästen jag någonsin haft!
Gör en massa olika trick, bl.a stegring, bugning och går spansk skritt.
Plockar alltid placeringar när vi tävlar och är med på i stort sett allt.
Nu är han halt igen pga av en felskoning, men det kan vara så illa att det påverkat hovbenet i båda frambenen. Finns också risk att han fått fång.
Ska in och röntga honom imorgon..
Är jag dum som fortsätter behandla honom vid varje ny skada?
Två av veterinärerna här har erbjudit sig att döma ut honom, i vilket fall jag får ut 60.000 på försäkringen.
Min hemvet. säger dock varje gång att "vi provar en gång till", och varje gång har hästen blivit bra efter ett par månader.
Borde jag sluta lägga ut en massa tid och pengar och döma ut honom? Kanske bara är självisk som behåller honom..
Det är bara det att jag vet att jag förmodligen aldrig kan hitta en liknande häst, och han är mitt livs kärlek!
Vad tycker ni?
Så här ser han förresten ut, blir nykär varje gång jag tittar på honom..
När jag köpte honom hade han också en del riktigt fula hovsprickor men de är nu borta och hovarna ser spontant väldigt fina ut.
Han har lite halvknepig benställning fram men rör sig gudolmigt och får alltid pluspoäng för gångarterna när vi tävlar.
Han är dessutom otroligt levnadsglad och social. Den påhittigaste och mest fåfänga hästen jag någonsin haft!
Gör en massa olika trick, bl.a stegring, bugning och går spansk skritt.
Plockar alltid placeringar när vi tävlar och är med på i stort sett allt.
Nu är han halt igen pga av en felskoning, men det kan vara så illa att det påverkat hovbenet i båda frambenen. Finns också risk att han fått fång.
Ska in och röntga honom imorgon..
Är jag dum som fortsätter behandla honom vid varje ny skada?
Två av veterinärerna här har erbjudit sig att döma ut honom, i vilket fall jag får ut 60.000 på försäkringen.
Min hemvet. säger dock varje gång att "vi provar en gång till", och varje gång har hästen blivit bra efter ett par månader.
Borde jag sluta lägga ut en massa tid och pengar och döma ut honom? Kanske bara är självisk som behåller honom..
Det är bara det att jag vet att jag förmodligen aldrig kan hitta en liknande häst, och han är mitt livs kärlek!
Vad tycker ni?
Så här ser han förresten ut, blir nykär varje gång jag tittar på honom..
![15718469.jpg](http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_23/15710000-15719999/640x480/15718469.jpg)