sommarvind
Trådstartare
ja råka ut för en bilolycka, ja fick vattenplaning och voltade av vägen med bilen. Blev sedan inlagd på sjukhus. Under denna period var ja tvungen att hitta en hyfsat snabb hundvakt till mina hundar ja och denna personen ifråga som är en gammal vän till mig. Hon fick flera tydliga tillsägelser om att inte ha hundarna lösa eftersom ja personligen tycker de är obehagligt om de skulle hända nåt när ja inte är hemma och sen så känner hon ju inte hundarna så väl. Trots detta så släpper hon båda mina hundar lösa ute i skogen och där möter dom grannens hund även den lös och en av mina hundar biter grannens hund i nacken. Hunden fick åka in och sy men nu är den åter hemma igen. Sånt här får ju absolut inte hända, och det har aldrig hänt förut men de kan ju kanske bero på att mina hundar har en helt annan respekt för mig och skulle aldrig ens tänka tanken att hitta på en sådan dumhet om ja vart närvarande. Jag försöker inte smita från nåt ansvar alls, ja är fullt medveten om att de är ja som är hundägaren och att ja bär de största ansvaret. Men jag låg medvetslös på sjukhuset när detta hände ja va ju inte där :smirk:
Trots detta polisanmäler mina ynkryggar till grannar mig trots att dom är fullt medvetna om ja ja låg inlagd på akuten och kunde omöjligt stå till svars för någonting. Är inte de fruktansvärt fult gjort? Ja skulle inte sagt om de om hunden deras blev illa skadad men de blev den inte.¨ Jag har även lovat att betala veterinär räkningen självklart det gör ja ju absolut eftersom de är min hund som skadat den. Men ja undrar rent juridiskt sätt så är de väll ja som skall betala räkningen men rent moraliskt sätt är de inte hundvakten då? Har dom inte polisanmält fel person?
Trots detta polisanmäler mina ynkryggar till grannar mig trots att dom är fullt medvetna om ja ja låg inlagd på akuten och kunde omöjligt stå till svars för någonting. Är inte de fruktansvärt fult gjort? Ja skulle inte sagt om de om hunden deras blev illa skadad men de blev den inte.¨ Jag har även lovat att betala veterinär räkningen självklart det gör ja ju absolut eftersom de är min hund som skadat den. Men ja undrar rent juridiskt sätt så är de väll ja som skall betala räkningen men rent moraliskt sätt är de inte hundvakten då? Har dom inte polisanmält fel person?