I
Idaidut
Sitter här och är helt förstörd. Jag hade värsta kampen med fodershettisen nyss. Tömkörde på en äng och det gick helt åt skogen. Han började med att testa om man verkligen var tvungen att gå ifrån gården. Väl på ängen gick det okej i början. Han gapade massa för han gillade tydligen inte det nya tredelade bettet. Jag hade därför ganska lösa tömmar ifall att det var mitt fel att han gapade. Helt plötsligt ska han inte gå framåt längre. Jag smackar och berömmer såklart när han tar steg framåt. Han vänder sig så tömmarna fastnar i tömringarna och så är det hela igång. När han väl stannat så vägrar han gå. Jag smackar och smackar petar med pisken, smäller till med pisken Han reser sig, bockar, reser sig, snurrar runt osv. Vägrar gå framåt. Jag knuffar tillochmed med foten (inte spark såklart). Tillslut när min sambo går fram och leder ponnyn en liten liten bit så går det framåt... Jag är helt matt och jätteledsen över att det blev en sådan fruktansvärd kamp... Det kan väl inte vara bettet han reagerade så på? Och om han ska beté sig sådär varje gång han inte vill gå framåt, är han inte då livsfarlig att sätta framför vagn?? De förra fodervärdarna sa att han försökt lägga sig med vagn när de körde...
Jag behöver hjälp... Jag ville ju ha en snäll läromästare...
Jag behöver hjälp... Jag ville ju ha en snäll läromästare...