Nja det var väl efter 1700
talets inträde, men Gustav den andre Adolf är väl ett passande exempel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja det var väl efter 1700
Vilka destruktiva vanor är det som försvaras då? Ge några exempelTråden handlar inte om tatueringar specifikt utan om hur mode kan få folk att försvara destruktiva handlingar och vanor.
* PengaspelVilka destruktiva vanor är det som försvaras då? Ge några exempel
På viket sött är icke traditionell klädstil destruktivt?* Pengaspel
* Köttkultur
* "Naturliga matvaror = bra" -kultur
* Avsaknad av livslång kärleksrelation alternativt naivitet inför de hot som kan förstöra den.
* Sexmissbruk
* Icke traditionell klädstil
* Konsumtionshets
Varför bryr du dig om hur folk klär sig?
Men det är klart du bryr dig. Varför skriver du annars denna tråden om du inte bryr dig?Det gör jag inte. Däremot kan jag fascineras över hur människor gräver sin egen grav utan att se det.
På viket sött är icke traditionell klädstil destruktivt?
Åh herregud vad du är rolig.Dels den ekonomiska biten. Den moderne måste byta ut garderoben vartannat år. Den traditionelle kan sätta på sig en 20 år gammal skjorta och vara snygg.
Med traditionell klädstil drar du till dig rätt människor. Du kommer även att dras till rätt människor. Vilket i sin tur leder till konstruktiv karriär, givande giftermål och gynnsamma vänskapsrelationer.
Med traditionell klädstil får du även privilegier i vardagen. Om du exempelvis ska åka tåg och glömt att köpa biljett får du åka med ändå. Dessutom är folk trevligare mot dig i vardagen.
Varför skulle jag gilla halvfabrikat?Varför gillar du halvfabrikat? Naturlig matkultur var fel.
Samma fråga- varför oroar du dig för det?Varför skulle jag gilla halvfabrikat?
Jag skrev att det inte är lyckat att utgå ifrån att något är bra bara för att det är naturligt. Finns oändligt mycket som naturen har att erbjuda i förtäringsväg. Mycket är förvisso bra mat men det finns också gott om direkt hälsovådlig sådan.
Åh herregud vad du är rolig.
Jag har skrattat högt i soffan
Men vilka är rätt människor som man drar tilll sig?
Historien om tåg var ju jätterolig. Nej du får inte åka med tåget gratis pga klädseln
Stackare om du tror att du måste vara välklädd för att folk ska respektra och gilla dig.Jag åkte gratis tåg så sent som i somras när jag missat att köpa biljett.
Du är otroligt naiv om du inte inser att människors bemötande av dig i hög utsträckning kommer att påverkas av hur du är klädd.
Ett socialt experiment som visar det:
Jasså? I början av tråden så handlade den ju om överkonsumtion enligt dig, men det var visst inte så roligt så nu handlar den istället om mode? Kan den inte handla om vindflöjlar istället, de som vänder kappan efter vinden när trådar och åsikter ger korsdrag under galoscherna?Tråden handlar inte om tatueringar specifikt utan om hur mode kan få folk att försvara destruktiva handlingar och vanor.
Har du inte förstått att tråden handlar om @Remmer ?Jasså? I början av tråden så handlade den ju om överkonsumtion enligt dig, men det var visst inte så roligt så nu handlar den istället om mode? Kan den inte handla om vindflöjlar istället, de som vänder kappan efter vinden när trådar och åsikter ger korsdrag under galoscherna?
Den bedömningen görs inte på det viset som man tror vid en första anblick.Ett socialt experiment som visar det: