Det blir viktigt i kommunikationen med dig då du har uttryckt en sådan oändlig mängd med kvinnofientliga och könsrollscementerade åsikter.Varför är könet på den du samtalar med så viktigt för dig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blir viktigt i kommunikationen med dig då du har uttryckt en sådan oändlig mängd med kvinnofientliga och könsrollscementerade åsikter.Varför är könet på den du samtalar med så viktigt för dig?
Då så tycker jag att du tar och definierar denna "gängse definition".Jo, jag förstår att personangrepp är vad du kallar ett öppet samtalsklimat men den gängse definitionen är en annan.
Det blir viktigt i kommunikationen med dig då du har uttryckt en sådan oändlig mängd med kvinnofientliga och könsrollscementerade åsikter.
Vet du inte själv vad du har skrivit?Det är lätt att hitta på både det ena och det andra om man inte citerar. Inget av det du påstår stämmer.
Vet du inte själv vad du har skrivit?
Här! Se det som ett citat.
http://www.bukefalos.com/search/3886887/
Vad är egentligen "konservativ"?De som hela tiden klagar på "åsiktskorridoren" och använder det slitna uttrycket PK så fort som deras åsikter inte möter medhåll eller ignoreras är de som står utanför och stampar med sina bruna stövlar, som inte tycker att bruna stövlar är något konstigt inom politiken. De som "glömt" historien eller inte vill låtsas om den alls. Som anser att de minsann ska få uttrycka sina åsikter utan att bli bemötta av ett drev av motstånd.
En flagrant missuppfattning av yttrandefrihet och demokrati. De får uttrycka sina åsikter hur mycket de vill och vi andra med andra åsikter (som gudskelov är mångfalt fler) får uttrycka vårt motstånd och vår starka avsky inför de åsikter som uttrycks.
Väldigt många av dessa är privilegierade män med stora offerkoftor.
Att påstå att ultrakonservativa åsikter som @Remmer hela tiden uttrycker skulle vara konstruktiva är liksom att göra våld på begreppen, dessa åsikter är de allra mest destruktiva för ett samhälle (min åsikt), där människor inte får vara den de vill utan måste rappt in i den konservativa normen - med all den destruktivitet det medför för individen och individens frihet. Åsikterna är ultrakonservativa i förhållande till dagens svenska politiska klimat och kanske inte i förhållande till IS i Raqqah, "ultrakonservativt" är givetvis ett högst relativt begrepp.
Bara att gå in några få sidor i Remmers inlägg så ser man att det är inte diskussion som eftersträvas i denna tråd. Det är bara för att få belägg för Remmers egna otidsenliga åsiker.
Det finns massor av skriva på näsan, uppfostrande åsikter.
Remmer - på det här forumet finns människor som har så mycket mer livserfarenhet som du i din snäva umgängeskrets inte har eller kommer att få. Du känns lite som flickan med svavelstickorna. Du står där och ser värmen genom glasrutan men kan inte klura ut hur du ska komma in i värmen. Så likt flickan. Jag tyckte alltid att det var en tokig saga. Hon hade ingen tillit till människorna. Hade hon knackat på en dörr för varje sticka hon tände hade någon släppt in henne. Men nix hon utgick från att alla var onda.
Om du verkligen vill få insyn i våra åsikter istället för att råka ut för bukes samtliga diskussionsproffs så måste du börja svara på frågor, inte sitta på pedistalen och floskla.
Det är en lista på alla dina inlägg på Bukefalos.Eeh?
"Bukefalos - Fel
The requested search could not be found."
Inte vi hellerDet är en lista på alla dina inlägg på Bukefalos.
Men du verkar tydligen inte ha rättigheter att läsa den.
Men jag gör det när jag klickar på länken.Inte vi heller
Som svar på din fråga : Riksdagen tycks idag till stor del bestå av människor som under andra omständigheter säkerligen skulle benämnas som ex rasister och facister. Men i och med riksdagens natur, som styre av landet, är det förmodligen inget som idag erkänns generellt.Vad är egentligen "konservativ"?
Måste man inte ställa en annan åsikt/företeelse bredvid för att kunna säga: - det är konservativt.
Att var o en ska ha rätt till sin åsikt är väl en självklarhet för de flesta.
Vad färre accepterar är att var o ens åsikt även ska respekteras för vad den är, en individs åsikt.
Samma sak gäller de olika partierna vi har. Självklart ska dessa respekteras som yttringar av folkviljan.
Att skylla dagens V för att vara odemokratiska Moskvalakejer är lika felaktigt som att skylla SD att vara rasister och fascister. Märk väl, jag talar om partier. Naturligtvis kan enskilda medlemmar o anhängare passa i i de nid-beskrivningarna här ovan.
Rätt många här på detta forum har svårt att sakligt diskutera ex invandring utan att förfalla i rena sakfel o personangrepp.
för min egen del blev jag ju kallad både rasist o fascist när jag framförde idéer o åsikter som en absolut majoritet i den svenska riksdagen idag ställer sig bakom.
Är denna riksdag idag rasister eller fascister eller var anklagelserna då ett bevis på frustration och brist på sakliga argument......
Det ser ut att vara ett löpnummer på sökningen som bara användaren som gjorde sökningen kan se.Inte vi heller
Vet du inte själv vad du har skrivit?Det är lätt att hitta på både det ena och det andra om man inte citerar. Inget av det du påstår stämmer.
Nytt försök, gör om - gör rätt.
Vet du inte själv vad du har skrivit?
Här! Se det som ett citat.
http://www.bukefalos.com/members/remmer.138043/#postings
Vilket snömos.Den länken bekräftar det jag just sa. Att du hittar på hej vilt som det passar dig. Det har i alla fall inget med vad jag har sagt att göra.
Vilket snömos.
Har du ingen fakta att komma med?
Inlägget saknar substans.Jisses, om du nu påstår att jag sagt något är det väl rimligtvis du som ska citera vad jag sagt. Fast som jag sa. När du hittar på hej vilt så går ju inte det.