Är förändringen i samhället nödvändigtvis något konstruktivt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eeeh? Du besvarar ett sakligt inlägg om åsiktskorridoren med att diskutera mig som person. Om vi hädanefter förbjuder ordet "du" i våra diskussioner så kommer det bli mer sakligt.

Nu tycker jag allt att den här konservativa properheten börjar slå i taket.
Du-reformen är snart lika gammal som stenåldern. Men visst, vi kanske kan vara lite tillmötesgående och tilltala Remmer med Ni om det nu är så viktigt

Återpostar första inlägget:

Ett intressant argument som jag ofta får höra är att en företeelse som är vanligare idag än på 1800-talet måste vara bra.

Fast är det inte just den moderna människans gissel att välja konstruktivt? Vi har idag tillgång till så gott som allt och i en annan utsträckning än tidigare. Den odisciplinerade faller för frestelserna och missbrukar mat, sex och droger.

Och mindre feminism.
Helst ingen alls.
Ja, vi ser ju alla hur det blir när kvinnor ska börja tänka självständigt. Den här tråden är ju ett klockrent exempel :up:
Så kan det gå när kvinnorna lämnar hemmet... Då känner sig vissa män nödgade att ta det här med stickning och matlagning i egna händer och då kan resultatet inte bli annat än kliande offerkoftor och sillamackor

Huga Nej.
Så tilltalade man tjänstefolket.
Man tilltalar med "Herr Remmer", då vi inte har fått veta den viktiga titeln som Herr Remmer innehar.

ADELSMAN Remmer. "Sir", är väl det minsta man kan begära? Han är trots allt en bildad, välklädd man, van att röra sig i societetens toppskikt. Som barn fick han hummer till frukost och varje sommar blev han bjuden på prins Carl Philips pyjamasparty på Solliden.

Jajjamensan, han är ju MAN!
Är han? Sättet att försöka resonera får mig mer att tänka på någon som väldigt gärna vill vara en man men som inte når ända fram. En man i mina ögon är någon som är trygg i sig själv och inte har något behov av att hävda sig på andras bekostnad, någon som står upp för de svaga och som vågar erkänna sina egna fel och brister. När jag ser nicket @Remmer ser jag inget som ens är i närheten.

Du skriver om öppenhet samtidigt som du skriver att du inte vill umgås med barnfria personer, att det inte går att vara vän med någon av motsatt kön osv. Det låter inte särskilt öppet.

Jag pratar om ett öppet samtalsklimat.

Jag lever inte särskilt öppet, nej. Utan jag är väldigt restriktiv med vilka människor jag väljer att ta in i mitt liv.

Den odisciplinerade faller för frestelserna och missbrukar mat, sex och droger.

Förresten Remmer... Tusen tack för den insikten! :up::love: Det är alltså taskig disciplin det handlar om! Varför har inte de dumma forskarna kommit på det tidigare?! Kan det vara för att kvinnor tar sig fram allt mer på det området... :cautious: Dumma, dumma kvinnor, tillbaka till spisen!
Återigen, tack, jag ska försöka komma ihåg det i mitt fortsatta yrkesliv (om jag inte väljer att gå tillbaka till spisen vill säga)
Mer mansplainande skulle helt klart föra vetenskapen framåt, som det är nu bromsar kvinnorna utvecklingen! :idea:

Förresten Remmer... Tusen tack för den insikten! :up::love: Det är alltså taskig disciplin det handlar om! Varför har inte de dumma forskarna kommit på det tidigare?! Kan det vara för att kvinnor tar sig fram allt mer på det området... :cautious: Dumma, dumma kvinnor, tillbaka till spisen!
Återigen, tack, jag ska försöka komma ihåg det i mitt fortsatta yrkesliv (om jag inte väljer att gå tillbaka till spisen vill säga)
Mer mansplainande skulle helt klart föra vetenskapen framåt, som det är nu bromsar kvinnorna utvecklingen! :idea:

Varför är könet på den du samtalar med så viktigt för dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka