Är förändringen i samhället nödvändigtvis något konstruktivt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja den har vi ju sett några gånger.
Ofta samtidigt som man pekar på forumreglerna efter att just själv ha brutit mot dem.

Ja precis. Som att detta med "personangrepp" plötsligt blir så himla viktigt när det riktas mot en själv, trots att samma användare innan uttryckt sig starkt nedvärderande mot andra användare, t ex genom att använda sig av ord som "arbetarklass-dravel". Säger en hel del om personens extremt ofräscha klass- och människosyn.

"Det är aldrig någon som håller med mig, snyft buhu" = "lågt i tak".

Snörvel.
12748464_456396587900668_852097070_n.jpg

Tillåtande beträffande personangrepp, osaklighet och falska citeringar eller vad?
Ja det måste det ju vara eftersom att du ännu inte är Bannad. (Igen.)
Jag gillar saklighet. Att du talar i vi-form understryker konformiteten.
Du saknar all saklighet.
Inget sakligt har så här långt funnits i något av dina inlägg.
Som man ropar i skogen får man svar.
Vissa frågor har vi under årens lopp blivit överens om.
På 18 år, så länge som jag har varit här, så skrubbas man ihop en hel del.

Att komma ny till en etablerad grupp och leva rövare är inget vinnande koncept.

Nej gud nej, aldrig någonsin.

Det ter sig märkligt att dessa som gärna påpekar snäva åsiktskorridorer och lågt i tal på diskussionerna, så väldigt ofta tillhör den mer högerextrema falangen. Jag kan inte dra någon annan slutsats än att det helt enkelt beror på att man inte får tillräckligt mycket medhåll. Den stora massan är trots allt inte rasistiska sexistiska mansplainande svin.

Åsiktskorridoren handlar inte om att få medhåll utan att man ska kunna diskutera sakligt. Det har verkligen gått framåt i Sverige under 2016 på denna front men här står det relativt still.

Åsiktskorridoren handlar inte om att få medhåll utan att man ska kunna diskutera sakligt. Det har verkligen gått framåt i Sverige under 2016 på denna front men här står det relativt still.

Om jag ska ge mig på den vanskliga uppgiften att tolka Remmerska: bredare åsiktskorridor = mer rassevänligt debattklimat

Tack och lov har det inte nått Buke i lika hög utsträckning, nej :love:

Ja varför kan du inte det?
Jag har ännu inte sett något sakligt inlägg från dig.

Eeeh? Du besvarar ett sakligt inlägg om åsiktskorridoren med att diskutera mig som person. Om vi hädanefter förbjuder ordet "du" i våra diskussioner så kommer det bli mer sakligt.

Om jag ska ge mig på den vanskliga uppgiften att tolka Remmerska: bredare åsiktskorridor = mer rassevänligt debattklimat

Tack och lov har det inte nått Buke i lika hög utsträckning, nej :love:

Om man nu tror att det är rassevänligt att diskutera problem sakligt så får man tycka det. Ska problem kunna lösas måste problemen diskuteras.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka