Är förändringen i samhället nödvändigtvis något konstruktivt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Vallmo: Ibland blir det jäkligt heta och tuffa diskussioner här

Vad har ni diskuterat då? Av det jag läst här är det en väldigt homogen massa som talar i politiska frågor där ingen vågar säga något som kan tänkas ogillas av gruppen. Det är enligt min åsikt t.o.m. betydligt trängre åsiktskorridor här än i de som svenska medierna som kritiserats så hårt.

På Bukefalos lär jag mig huvudsakligen genom att studera beteendet. Inte genom att göra som den ena eller andra säger. Eftersom det är så stor skillnad vad folk säger och vad de faktiskt gör finns det ingen anledning. Om du ändå vill få mig att ändra åsikt om samhällsföreteelser så är det rekommenderat att använda fakta då jag kontinuerligt uppdaterar mina åsikter i takt med nytillkommen kunskap.
Studera beteende?!? :confused:
Ursäkta, men det låter lite creepy. :crazy:

Jag har inte någon som helst avsikt eller intresse av att få dig att ändra din åsikt. Det tror jag inte jag kan.
Däremot vore det klädsamt om du bemöter det man skriver istället för att säga något ytterligare, svepande lite halvt nedlåtande som att man ska använda fakta osv.
Om vi nu är inne på att studera beteende så har jag uppmärksammat att du är undvikande och arrogant. Du svarar inte på frågor utan du ställer en motfråga istället. Eller kommer med ett påstående.
Arrogant är du för att du skriver nedlåtande om andras beteende, ex att det är "stor skillnad på vad folk säger och gör."
Detsamma, säger jag. :cool:

Studera beteende?!? :confused:
Ursäkta, men det låter lite creepy. :crazy:

Jag har inte någon som helst avsikt eller intresse av att få dig att ändra din åsikt. Det tror jag inte jag kan.
Däremot vore det klädsamt om du bemöter det man skriver istället för att säga något ytterligare, svepande lite halvt nedlåtande som att man ska använda fakta osv.
Om vi nu är inne på att studera beteende så har jag uppmärksammat att du är undvikande och arrogant. Du svarar inte på frågor utan du ställer en motfråga istället. Eller kommer med ett påstående.
Arrogant är du för att du skriver nedlåtande om andras beteende, ex att det är "stor skillnad på vad folk säger och gör."
Detsamma, säger jag. :cool:

Det är svårt att svara på frågor om man inte får några.

Sedan förstår jag inte vad som skulle var ohövligt i att konstatera att det finns skillnader i det människor säger och vad de sedan gör. Så är det och det gäller förövrigt mig med.

Vad har ni diskuterat då? Av det jag läst här är det en väldigt homogen massa som talar i politiska frågor där ingen vågar säga något som kan tänkas ogillas av gruppen. Det är enligt min åsikt t.o.m. betydligt trängre åsiktskorridor här än i de som svenska medierna som kritiserats så hårt.

Du får nog läsa ikapp några trådar... vi diskuterar faktiskt mer än politik. Det är lite väl förmätet att fälla dom över allas våra åsikter när du knappt varit här.

Du får nog läsa ikapp några trådar... vi diskuterar faktiskt mer än politik. Det är lite väl förmätet att fälla dom över allas våra åsikter när du knappt varit här.

Fast jag pratar om det politiska klimatet här inne och hur lågt till tak det är i dessa frågor.

Sedan är det möjligt att det är högre till tak om ni diskuterar hästfoder eller hundkorgar men det gör ju inte det politiska klimatet öppnare.

Fast jag pratar om det politiska klimatet här inne och hur lågt till tak det är i dessa frågor.

Sedan är det möjligt att det är högre till tak om ni diskuterar hästfoder eller hundkorgar men det gör ju inte det politiska klimatet öppnare.

Nog för att vi (de flesta av oss) är dumma våp till kvinnor som mest bara förmår att diskutera hundkorgar och hästfoder *tihi* Men hur oense vi än är i de frågorna står åtminstone 99% upp för grundläggande mänskliga rättigheter, allas lika värde och sjysst diskussionsklimat i största allmänhet, även om idéerna kring det kan se lite olika ut. Där kan jag tänka mig att det skaver och sticks lite i offerkoftan, den kan inte kännas helt bekväm när en får på pälsen för osjyssta debattmetoder såsom väderkvarnar, halmgubbar, påhittade "fakta" och svepande ordalag

Nog för att vi (de flesta av oss) är dumma våp till kvinnor som mest bara förmår att diskutera hundkorgar och hästfoder *tihi* Men hur oense vi än är i de frågorna står åtminstone 99% upp för grundläggande mänskliga rättigheter, allas lika värde och sjysst diskussionsklimat i största allmänhet, även om idéerna kring det kan se lite olika ut. Där kan jag tänka mig att det skaver och sticks lite i offerkoftan, den kan inte kännas helt bekväm när en får på pälsen för osjyssta debattmetoder såsom väderkvarnar, halmgubbar, påhittade "fakta" och svepande ordalag

Schysst diskissionsklimat? Nja, det vet jag inte om jag kan hålla med om. Det är ofta som det smyger sig in personangrepp i inläggen här inne.

Du har missat de diskussionerna.
Vi avhandlade det färdigt för över 10 år sedan och vill inte dra det en gång till.
Du klampar in som Tuppen i Hönsgården och förväntar dig respekt som TUPP.
Det är ett misstag att göra så på Bukefalos, du är inte den första att försöka.
En gång så fick vi hit halva Sporthoj, det blev rörigt.
När vi återgäldade besöket genom att besöka dem så blev vi snabbt Bannade därifrån.
Att utmana den MANLIGA världen var tydligen inte tillåtet.
Inte ens för mig som ju faktiskt åker hoj.

Det är inte helt ovanligt att det diskuteras så stickor och strån flyger från alla hundkorgar och foder, det händer lite nu och då periodvis att folk både varnas och bannas så någon större konsensus är det definitivt inte alla gånger, men som @Youmeoh så riktigt säger så är de flesta överens om mänskliga rättigheter och jämställdhet även om det finns ett och annat fult SD-tryne här.

Återigen, det är tämligen förmätet att komma med svepande generaliseringar när du uppenbarligen inte är intresserad av något annat än att slänga runt dina egna åsikter och mansplaina för oss (för ja, majoriteten här är kvinnor). Du har hittills inte visat någon som helst vilja att se saker från något annat håll än ditt eget.

Den har vi ju aldrig sett förut :grin:

Nej gud nej, aldrig någonsin.

Det ter sig märkligt att dessa som gärna påpekar snäva åsiktskorridorer och lågt i tal på diskussionerna, så väldigt ofta tillhör den mer högerextrema falangen. Jag kan inte dra någon annan slutsats än att det helt enkelt beror på att man inte får tillräckligt mycket medhåll. Den stora massan är trots allt inte rasistiska sexistiska mansplainande svin.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka