Min åsikt är den att riksdagen inte till stor del består av personer som rätteligen kan kallas fascister eller/rasister.Som svar på din fråga : Riksdagen tycks idag till stor del bestå av människor som under andra omständigheter säkerligen skulle benämnas som ex rasister och facister. Men i och med riksdagens natur, som styre av landet, är det förmodligen inget som idag erkänns generellt.
Hur menar du med "var anklagelserna då ett bevis på frustration och brist på sakliga argument "? Vilka anklagelser?
Men det skulle vara intressant på vad du bygger att en stor del faller under dessa begrepp.
Inget parti faller under begreppet fascistiskt det vill säga den vedertagna betydelsen, inte den betydelse det ges när det skanderas på gatorna.
Inget parti kan heller anklagas för att vara rasistiskt, om man nu inte använder ordet kulturrasist som vissa verkar göra.
Enskilda individer begår naturligtvis övertramp men dessa utgör knappast "en stor del av riksdagen"
Eftersom jag då drar slutsatsen att de beslut som tagits, demokratiskt i den svenska riksdagen varken var rasistiska eller fascistiska så anser jag (med rätta) att de anklagelser jag fick mottaga ett eller två år före dessa beslut klubbades i riksdagen, anklagelser som framfördes då jag föreslog i stort sett det som senare riksdagen beslutade om. Att de anklagelserna var grundlösa och framfördes i brist på argument och i ren skär frustration över detta.
Jag har full förståelse för att vår regering satte i halsen av rädsla när man började inse vad som höll på att hände. Man insåg att situationen inte var hållbar och att de löften som avgetts i tron att norra EU skulle förskonas från flykting vågen (enl dubblinavtalet.) inte kunde infrias.
Då sade jag att vi skulle bli tvungna att lägga oss på en för EU bottennivå vad det gällde förmåner o villkor för att få stanna i Sverige. Vi är nära nog där idag. Vilket avspeglas i siffrorna på dem som kommer nu.