Remmer
Trådstartare
Nu hittade jag citatet jag åsyftade;
"Det tror jag knappast. Däremot lever vi i ett land där det för tillfället är modernt att nonchalera könsskillnader."
Håller du inte med om det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu hittade jag citatet jag åsyftade;
"Det tror jag knappast. Däremot lever vi i ett land där det för tillfället är modernt att nonchalera könsskillnader."
SD vill stoppa invandringen av Muslimer då de anser att Islamifiering till varje pris måste motarbetas.har verkligen SD uttryckt att man ska stänga Syrier ute bara för att de är syrier? Och inte beroende på de logistiska problem vi har iom bostadsbrist o arbetsplatsbrist för lågutbildade?
Först så påstår du att du inte har skrivit det och sedan när det hittats undrar du bara om hon inte håller med?Håller du inte med om det?
1) Jämställdhet är positivt men det finns många frågor som har högre prioritet imo.
2) Nej, men en fråga av högre prioritet kan göra att förslag genomförs som minskar jämställdheten.
Inte officiellt. De få som tillåts komma till tals lindar in sina argument. Det är just de där lågutbildade som kommer till tals på olika ställen på nätet där syrier benämns på alla möjliga korkade vis som är mer talande för hur de resonerar. Att diskutera bostads- och arbetsbrist när det handlar om människor som flyr från krig är som att stänga ute en hungrig, trött och skadad människa från sitt hem med motiveringen att man inte tvättat sängkläderna till gästrummet.har verkligen SD uttryckt att man ska stänga Syrier ute bara för att de är syrier? Och inte beroende på de logistiska problem vi har iom bostadsbrist o arbetsplatsbrist för lågutbildade?
sedan kan jag inte låta bli att undra vad SD;s högsta ledning har sagt om Somalier.
Kan det vara ngt i stil med ditt förringande "hönsledning"?
Är ni i så fall medlemmar i samma diskussionsklubb?
Såklart, du är ju man.........
Det är faktiskt rätt bisarrt om någon nu anser att jämställdhet är den viktigaste frågan i samhället. Viktigare än frågor som ex hälsa?
Med andra ord så är du en kvalificerad rövslickare?
Det är faktiskt rätt bisarrt om någon nu anser att jämställdhet är den viktigaste frågan i samhället. Viktigare än frågor som ex hälsa?
Jämställdhet innebär bättre hälsa. Att ha tillgång till välfärd, utbildning och arbete ger friskare människor. Du vet att jämställdhet gäller alla va? Inte bara kvinnor. Lika lön för lika arbete.
Lika rätt till anpassad medicin. Eftersom det finns skillnad på hur kvinnor och män reagerar på medicin och forskningen huvudsakligen bedrivits på männen så är det en hälso och jämställdhetsfråga.
Du kan väl ändå inte påstå att jämställdhet är en modern nyck jämförbar med axelvaddar?
Jämställdhet innebär bättre hälsa. Att ha tillgång till välfärd, utbildning och arbete ger friskare människor. Du vet att jämställdhet gäller alla va? Inte bara kvinnor. Lika lön för lika arbete.
Lika rätt till anpassad medicin. Eftersom det finns skillnad på hur kvinnor och män reagerar på medicin och forskningen huvudsakligen bedrivits på männen så är det en hälso och jämställdhetsfråga.
Du kan väl ändå inte påstå att jämställdhet är en modern nyck jämförbar med axelvaddar?
För att?Frågan är inte så enkel. I andra avseenden ger ökad jämställdhet försämrad hälsa. Tex har nu kvinnor svårt att klara av sin nya arbetsbelastning och blir ofta sjukskrivna.
Problemet är att männen inte tar hälften av hushållsarbetet och hälften av omsorgen av barnen. Jag är övertygad om att det ligger bakom en stor del av sjukskrivning. Det och hur olika man ser på riskyrken beroende på om det är mansdominerade eller kvinnodominerade yrken det gäller.Frågan är inte så enkel. I andra avseenden ger ökad jämställdhet försämrad hälsa. Tex har nu kvinnor svårt att klara av sin nya arbetsbelastning och blir ofta sjukskrivna.
Det är bara en orsak och det behöver inte heller förändra sig nämnvärt. En konsekvens i att man nonchalerar könsskillnader blir att analysen och slutsatserna haltar.För att?
Jo, för att de i många fall fortfarande jobbar oavlönad heltid i hemmet. Också
Problemet är att männen inte tar hälften av hushållsarbetet och hälften av omsorgen av barnen. Jag är övertygad om att det ligger bakom en stor del av sjukskrivning. Det och hur olika man ser på riskyrken beroende på om det är mansdominerade eller kvinnodominerade yrken det gäller.
Nu är ju inte det rasistiskt eftersom trostillhörighet inte är beroende av ens föräldrar.SD vill stoppa invandringen av Muslimer då de anser att Islamifiering till varje pris måste motarbetas.
Kvinnor blir glada om man män tar sitt ansvar som vuxna att ta hand om sin avkomma och sitt hushåll så att kvinnorna slipper bli sjuka genom att jobba, ta hand om sina barn OCH en annan vuxen.Blir kvinnorna som blir sjuka gladare av om det är män som är problemet?
Problemet är väl snarare att vi byggt ett system som gör människor sjuka.
Vad du nu framför är egentligen en blåkopia av de borgerligas anklagelser mot v genom åren.Inte officiellt. De få som tillåts komma till tals lindar in sina argument. Det är just de där lågutbildade som kommer till tals på olika ställen på nätet där syrier benämns på alla möjliga korkade vis som är mer talande för hur de resonerar. Att diskutera bostads- och arbetsbrist när det handlar om människor som flyr från krig är som att stänga ute en hungrig, trött och skadad människa från sitt hem med motiveringen att man inte tvättat sängkläderna till gästrummet.
Jag är helt ointresserad av diskussionen om SD och dess anhängare är rasister eller inte. Däremot är jag helt övertygad om att majoriteten av de som röstar på SD är helt jävla dumma i huvudet, för att uttrycka det enkelt och inte vara så PK (vilket är ytterligare ett överdumt uttryck)
Om män tog hand om sina barn bättre så skulle de gynna dem i deras relation till barnen. Vinn-vinn för både barn och PappaKvinnor blir glada om man män tar sitt ansvar som vuxna att ta hand om sin avkomma och sitt hushåll så att kvinnorna slipper bli sjuka genom att jobba, ta hand om sina barn OCH en annan vuxen.