Är folk inte rädda om sina barn?

Mirre

Trådstartare
Var ute och gick med Isak idag och gick förbi pulkabacken.
Den ligger vid vägen men går alldeles utmärkt att åka åt andra hållet mot en åker eller stor gräsplan istället. Ändå ser man dagligen föräldrar som låter ungarna åka i full fart rätt ut i bilvägen. Folk här kör som idioter och det är en lång, bred raksträcka. Så folk gasar på där.

Kommer det en bil hinner den inte stanna

Sv: Är folk inte rädda om sina barn?

nej och ungarna får ju världens fart så dem åker ju över hela vägen

Nej, tydligen inte eller så är det bara så att de inte tänker.:crazy:

Nej det är väl så.
Skrämmande är det.
Det finns ju inte direkt någonstans att väja heller

Finns en sådan backe här i närheten med.Och en lång väg, lång som sagt, man hinner lätt se om det kommer ett fordon och då åker man ju inte ner, och så ser dom som kör att det är barn nära vägen, så kör dom ju saktare. Visa gärna en bild på området. Behöver kanske inte vara så farligt som man kan få för sig alltid. Plus att föräldrarna kanske håller vakt efter fordon också. :) :)

Men varför åka mot vägen när det går precis lika bra att åka åt dem andra hållen?

Det låter snarast som önsketänkande...

Ja inte gäller det här i alla fall.
Går man längs vägarna här verkar folk snarare gasa och köra så nära som möjligt. Trots att man går med barnvagn:crazy:

Nej är svaret på din rubrik.
En del är inte rädda om sina barn.

En bekant berättade att några grannar till dem låter sina små pojkar (kanske i 7-10årsåldern) köra runt i området, på vägen, på fyrhjuling för vuxna. Full fart jämt. Min bekanta är livrädd att något av barnen en vacker dag kommer i full fart genom en kurva och frontar med någon bil. H*n har försökt tala med föräldrarna, men de verkar inte bry sig alls.

Ett ex till mig lät sin dotter cykla utan hjälm (6 år) för han orkade inte vara konsekvent med kravet på just hjälm.

Ett annat ex lät sina föräldrar övertyga honom om att 3åriga dottern kunde sitta i farmors knä under en bilresa á 4-5 km.

Massor av barn och vuxna är ute på kvällar utan en enda reflex i kolsvarta mörkret! Och cykellysen; vad är det? Och då cyklar de på trafikerade vägar.

:crazy:
Jag undrar hur folk tänker!

:crazy:
Jag undrar hur folk tänker!
Folk tänker inte alls... :crazy:

sen tror jag att strutsvarianten är vanligt och "det händer bara andra, aldrig mig"

//hönsmamman, som snarare är tvärt om och formligen letar efter vad som skulle kunna hända för att förebygga innan det händer....

Nä, folk tänker inte!

Det kan inte mamman i familjen vi bodde granne med när jag växte upp ha gjort. Då köper man inte ljusgrå overall till sina 3 barn som leker i snövallarna på en rätt trafikerad gata...

alternativet är att låta barnen få en "barn" fyrhjuling men sen sätta ett snöre efter och låta barnen tolka utan hjälm på vanliga byvägar på ex bob, skrana etc i full fart.... Livsfarligt är bara förordet, tur de ungarna är så stora att när Isak är i deras ålder har de flyttat hemifrån.

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 221
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 494
Senast: Urigurien
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 195
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar