Är ett äkta klantarsel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår skulle jag rida men hästen hade slagit sig och var halt så jag fick gå tillbaka till hagen med den. Ridhjälmen hade jag i handen. Bilen hade jag nämligen parkerat vid hagen så jag fick bära hjälmen fram och tillbaka stallet t.o.r. När jag kom tillbaka till hagen la jag ifrån mig hjälmen och släppte in hästen i hagen. Den och dess kompisar drog iväg i galopp, men en nordistravare stannade kvar vid grinden så vi stod och pratade en stund. Jag gick lite längs staketet och satte mig sedan i bilen för att åka hem.

Men - hjälmen! Den låg kvar på marken. Bakom bilen. Jag backade på den och saknade inte hjälmen förrän idag då den inte hängde på sin plats i hallen. :banghead: Jag ringde hästägaren som kunde bekräfta att den blivit krossad.

Så det jag inte har i huvudet får jag ha i plånboken. I helgen får jag alltså åka iväg och köpa en ny ridhjälm. Tur i oturen så är det 15% rabatt just nu. Ytterligare en tur i oturen är att jag egentligen inte tyckte om den hjälmen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 179
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 399
Senast: Juli0a
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är morgon, och jag sätter mig i bilen för att köra till jobbet. Jag har för länge sen slutat bry mig om klockan. Ingen på jobbet...
Svar
6
· Visningar
1 475
Senast: A_NN_A
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 441
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare