Caroline.l.t
Trådstartare
Drog upp en del av löken i landet och vissa ser ut såhär. Jag tänkte att det är solovitlök men blev osäker. Tycker det luktar vitlök men är inte säker på smaken. Har inte kvar blasten men måste likna lök iaf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är lite vilda västern i mina odlingar med lök som självsått sig. Några blommor finns det dock inte. Kanske hittar nån som står kvar så jag kan få med blasten.Om du inte har satt vitlök där så skulle jag inte tro att det är vitlök. Kan mycket väl vara en blomsterlök.
Ibland kan (blomster)lökar ligga i jorden många många år utan att gro.Det är lite vilda västern i mina odlingar med lök som självsått sig. Några blommor finns det dock inte. Kanske hittar nån som står kvar så jag kan få med blasten.
Bulbiller, de kan användas som utsäde. Vitlök kan utveckla såna också, men vanligast mitt i stjälken (halslök). När det gäller lök, oavsett vilken sort när utsädet är lökar så kan man få med precis vad som helst för lökväxter.Inga kvar i landet tyvärr. Men ett antal lökar hade sådana här i toppen, vet inte om det var dessa lökar...
Visa bifogad fil 75403