Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut! Men det tar massor av energi att "kontrollera sig" om inte förutsättningarna är de rätta och det funkar inte hur länge eller hur mycket som helst, för väldigt många inte alls.Är det så? för när jag diskuterat detta med mina föräldrar menar min mamma att han är alldeles för välfungerande i vissa situationer och kan därav inte ha någon funktionsnedsättning?!!
Men visst borde det väl vara så att personer med t.ex adhd visst kan fungera i vissa situationer eller?
Min systerson har alltid varit "galen". Ofta bad vi honom springa runt huset bara för att stå ut. Idag är han 18 år och håller på med teater och cirkus. Cyklar enhjuling och slukar eld Mycket energi!!
Vi ville inte att han skulle springa 200 meter inomhus...
Det där var nog det inlägget som lugnade mig mest
För visst kan det nog vara så, tänk om han har så mycket överskotts energi som aldrig aldrig får komma ut, såklart att han då blir skogstokig när han inte får utlopp för den! Det borde ju också vara så att i kombination med för lite sysselsättning lite dåligt med regler mycket energi och förmycket socker så blir det KATASTROF vilket är fallet med min brorsson !!
Ni kan väl alla hålla en liten liten tumme för att detta är fallet
Rör det sig om något annat lär ju detta förr eller senare komma fram..kanske när han börjar skolan? Eller kan hans förnekande föräldrar hindra från att få fram en eventuell diagnos? Det borde väl uppmärksammas i skolan hur som helst?!
Men visst borde det väl vara så att personer med t.ex adhd visst kan fungera i vissa situationer eller?
Nej det är klart sant det du skriver, konstigt egentligen att det slängs ner mer och mer socker i maten när vi vet mer och mer hur farligt det är
Det hade ju egentligen varit fantastiskt om det varit att han inte tål socker frågan är bara om sockret kan ha med hans humör också att göra? Att han bits sparkas och rivs o blir rent tokig kan detta har koppling till sockret?
Det finns väldigt mycket pseudovetenskap bakom den typen av idéer att socker skulle göra någon "hyperaktiv" eller "galen". Det är säkert inte bra eftersom det belastar insulinapparaten hos de som är särskilt känsliga, men att pojken skulle vara aggressiv för att han får fel mat låter väldigt långsökt. Om vi äter så mycket socker per person, varför springer vi inte alla runt och bits och skriker åt varandra då? Typ. Nej, allt annat verkar mer sannolikt.
Om vi äter så mycket socker per person, varför springer vi inte alla runt och bits och skriker åt varandra då?
Jag tror inte att alla reagerar så.
Men jag gör det.
Om jag inte passar mig och ser till att röra på mig efter att ha satt i mig en massa socker så kan jag både skrika och kasta saker omkring mig.
Jag blir helt "hög" på socker.
Nu så är jag ju vuxen och vet kopplingen mellan en glass och att det kryper i kroppen på mig.
Men ett barn kan inte göra den kopplingen.
Sockerkänslighet går förresten att mäta lätt med blodprov om man vill göra det.