Är detta normalt? Ang Brunst

Aquakatt

Trådstartare
Hejsan!!
(hoppas jag har lyckats lägga tråden i rätt forum)

Jag har lite funderingar ang min ponny. Hon har så länge jag har haft /ridit henne varit brunstig var 3' e vecka, prick. (ägt henne i ca 1 år). Nu flyttade vi till ett nytt stall för lite mer än en månad sedan och ponnyn var brunstig ca 1 vecka innan flytt.. Sedan vi flyttat har hon inte visat minska tecken på brunst, sist var ca 1,5 månad sedan.. Denna damen brukar vara väldigt brunstig, EXAKT var tredje vecka.
Är det normalt att det är så? Ponnyn i fråga har brunstat var 3'e vecka i princip hela vintern, hösten, sommaren. Är18 år och har ej haft föl.
Någon som vet?

Mvh Sofia
(som ursäktar sig för kanske en korkad fråga)

Sv: Är detta normalt? Ang Brunst

Ja det är inte helt ovanligt att brunsten stannar av när en häst flyttar. Det är dock mer ovanligt att de brunstar hela vintern.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
725
Senast: tara
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 553
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 792

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka