Är detta farligt för bebis?

L

lilla_maaliiin

Nu kommer jag igen med mina dumma frågor! :o

Sedan igår em har jag mått illa (dock ej spytt ännu...) och behövt springa på toaletten för nr 2 precis hela tiden... Efter att jag ätit tar det max 1 timme, sedan är det bara att springa igen. Det känns inte som magsjuka, inte heller som om jag har ätit något olämpligt... Jag har inte heller någon feber eller är allmänt påverkad (inte ont i magen tex) utan mår bara illa och dålig i magen dåra... Dessutom är jag fortfarande hungrig hela tiden, och det brukar jag INTE vara när jag är magsjuk...

Kan detta vara farligt för bebisen? Jag kan ju inte få i mig alltför mkt näring när det är såhär? Jag är i vecka 34+4 om det spelar någon roll...

Dessutom har tuttarna börjat läcka som såll och jag mår lite allmänt "konstigt" (som jag brukade göra dagarna innan mens, om jag ska jämföra med nått).

Känner att jag övertolkar precis ALLT min kropp gör nu efter att vi var inne en sväng på förlossning förrförra helgen och trodde att lillen var på väg... Men gah. Man blir ju orolig :crazy:

Sv: Är detta farligt för bebis?

Magsjuka/Matförgiftning och dylikt är inte farligt för barnet. Om jag var du skulle jag avvakta ett par dagar (Behöver barnet mer näring än du får i dig så kommer det tas från din kropp). Själv hade jag problem i flera veckor mot slutet av min graviditet, så jag gick ner några kilo. Fick gå på extra ultraljud, men allt var bra med barnet. Han var väl rätt liten när han föddes (i v. 41+5), men absolut inte onormalt liten eller smal.

Inga frågor är dumma ;)
Om du inte får behålla något tycker jag att du ska vara lite onyttig och få i dig snabb energi och lite extra socker.
Blåbärs- eller nyponsoppa kan vara bra att få i sig, eller bara vanlig saft med socker.

Bebisen är ju lite ego och tar den energi den behöver ifrån dig, så den klarar sig, men det är ju viktigt att du får i dig energi så att du orkar ;)

Sen att brösten har börjat läcka behöver du inte vara orolig över, det är helt som det ska. :)
Mina började läcka i v. 18 ungefär, så här har det gått åt en hel del amningsinlägg :p

Krya på dig!

svarar båda:

Tack va skönt att höra!

Jag har ju gått upp till över 60 kg nu under grav (är bara 155 cm lång) så jag har lite att ta av ;) så för min del är jag inte orolig alls, det var bara stackars bebis i magen jag tänkte på... Han får gärna vara hur ego som helst :)

Är ju som sagt hungrig så trycker ju i mig allt ätbart ändå, trots konsekvenserna...:p Har läkartid på måndag (för andra problem visserligen, men ändå) så har det inte gått över tills dess så får jag ta upp det då :)

Tack för svar! :)

Jag hade lite problem med magen i slutet av graviditeten då min snälla inneboende (bäbisen alltså) gärna ville sparka mot magsäck och tarmar även att använda kissblåsan som stutsmatta var en given aktivitet gärna på nätterna :D

haha det där känner jag igen mig i alltför väl. Inte kul att vakna typ varannan timme och behöva springa och kissa ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 130
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 716
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Nu behöver jag lite bollplank och nej gravid är jag inte :-) I söndags hade jag ont i hela huvudet. Brukar inte ha det så ofta utan har...
Svar
8
· Visningar
4 734
Senast: Karma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka