Sv: Är detta djurplågeri?!
För det första ser jag inte Vart det Immer säger skulle vara något annat än precis kort, kallt och korrekt sanningen.
Om du inte tycker att hästen sköts om korrekt, varför tar du inte och anmäler det hela då?
Är 8 på morgonen för tidigt? Jag trodde du brydde dig om hästen?
Eller är det så att du bara vill bry dig för att bry dig?
Sen kan vi diskutera huruvida hästen mår dåligt.
En oskodd häst betyder inte en misskött häst.
Faktum är tat det mer ger tecken på en hästägare som vet att en skodd hov inte fungerar som den ska, efterosm en sko hämmar hovens naturliga rörelser.
Så länge det inte är blankis så att hästen sträcker sig konstant, eller om hästen är så hovöm att den inte kan gå utomhus, så är barfota bara bra för en häst.
Förvisso så är dte inte bra om hovarna blir för långa, men i många fall blir folk alldeles för tidigt hysteriska över hur "otroligt långa den lilla hästens hovar är" medans hästens hovar egentligen bara överstigit med en vecka eller två.
Min hingst kan verkas 3 veckor efter mitt sto har fått hovar som ser ut som fan själv.
Allt är från individ till individ.
Att hästen inte rids är inte helelr djurmisshandel.
Tror du hästen skapades för att vara i människans tjänst?
Snarare så mår den nog bättre av att inte ridas alls.
Speciellt då du nu tycker att ägaren när hon väl rider, rider för hårt.
Sen kommer vi till att du påstår dig känna ägaren och därför vet att hon inte är deprimerad. Hon sitter ju vid datorn hela dagarna...
För det första hur vet du vad hon gör vid datorn, kanske hon jobbar?
Och för det andra så är just "sitta vid datorn" ett av tecknen på mildare depression, då internet är en värld hon kan gömma sig i.
Jag har hästar som jag inte rider, de mår inte dåligt för det.
Jag har en 2 åring som jag inte "gör något alls med".
Han växer upp på en lösdrift, han får stimulans hela dagen med vänner och han är hanteringstränad såpass att jag kan hantera honom utan problem.
Så mycket mer än det tänker jag inte göra föränn han är 3,5 år och det är dags att rida in honom enligt AR.