C
Cettan
Jag har min häst inakorderad i ett stall och här om dagen så rymde min häst och några andra ut i skogen. (Har redan skrivit en tråd om det "hjälp, han har ingen respekt för tråden"). Men nu har jag börjat fundera på hur det ligger till egentligen. Dagen efter fick han stå inne för hans hage var helt trasig och stallägaren han inte laga den. På eftermiddagen rymde hennes unghästar (som varit ute i skogen med min häst dagen innan) och rev ned tråden till en annan hage så att en annan häst också kom ut. Stallägaren skyller på min häst och säger att det var pga att han rymde dagen innan som hennes hästar blivit uppstressade och rymde dagen efter. Men jag har börjat fundera, eftersom de rev ned sin tråd själva den här gången och dessutom släppte ut en annan häst, borde de inte ha kunnat gjort det när min häst rymde också? Så att det var de som släppte ut honom och inte tvärt om... Ingen såg ju vad som hände... Hennes ena unghäst vet vi har noll respekt för tråden. Han sprang igenom den ett par gånger varje dag i sommras... Det som talar mot min häst är att tråden till hans hage har varit trasig ganska ofta och de hästarna som skulle gå i hagen brevid har varit inne hos honom. Men han har aldrig själv gått ut... Stallägaren påstår att det är min häst som släpper in de andra till honom eftersom hennes hästar som går brevid är jätterädda för tråden och aldrig skulle göra något sådant. Men måste det verkligen vara hans fel?