Poxz
Trådstartare
Börjar komma i den åldern nu då det är tid (kanske till och med hög tid?) att börja fundera på om man ska ha barn eller inte. Saken är den att jag är ganska lättpåverkad av vad folk säger och i stort sett det enda man hör är gnäll! Det är inte många som säger att det är roligt och underbart att ha barn, utan det känns som om att det mest bara är jobbigt.
Man får höra hur jävligt ungarna tjatar, de bråkar och slåss, kostar massa pengar, man får aldrig nån tid för sig själv, de är själviska och bara kräver och kräver och så vidare i all evighet.... Och det är ju inte bara en eller ett par människor med barn man kommit i kontakt med heller, utan många!
Man kan inte ta med dem i affären för de bara tjatar och skriker.
"Guuud så skönt att de börjar bli större nu, men nu kommer det en massa andra problem istället, nej inga fler barn för mig!"
"Vore det inte för barnen så skulle man kunna...."
Man blir ju mörkrädd!
Hur är det egentligen? ÄR det värt det? Ärligt?
För många måste det ju vara det eftersom folk faktiskt skaffar barn och dessutom FLERA barn, men varför får man aldrig höra om det positiva?
Ibland känns det nästan som om folk önskar att de aldrig skaffat barn...
Man får höra hur jävligt ungarna tjatar, de bråkar och slåss, kostar massa pengar, man får aldrig nån tid för sig själv, de är själviska och bara kräver och kräver och så vidare i all evighet.... Och det är ju inte bara en eller ett par människor med barn man kommit i kontakt med heller, utan många!
Man kan inte ta med dem i affären för de bara tjatar och skriker.
"Guuud så skönt att de börjar bli större nu, men nu kommer det en massa andra problem istället, nej inga fler barn för mig!"
"Vore det inte för barnen så skulle man kunna...."
Man blir ju mörkrädd!
Hur är det egentligen? ÄR det värt det? Ärligt?
För många måste det ju vara det eftersom folk faktiskt skaffar barn och dessutom FLERA barn, men varför får man aldrig höra om det positiva?
Ibland känns det nästan som om folk önskar att de aldrig skaffat barn...
Senast ändrad: