Är det samma katt?

Sv: Är det samma katt?

Om ni öronmärker han nu så har nog den som ev. matat honom vett att höra av sig till er om de ser honom igen. Enda anledningen att de matat honom var väl att han kanske dök upp smal och eländig hos dem och det inte fanns något som visade på att han hade en ägare.

Fast han verkar inte vilja lämna huset, han har redan fått gå ut och han går bara ut ca 5-10 minuter sedan kommer han inspringandes igen. Känns som att han är osäker på att han kommer bli "lämnad" igen, men visst kommer han säkert söka sig tillbaka till stället där han under den här perioden har bott.

Jag tänkte lägga ut en annons på blocket om att han är återfunnen, och sätta upp lappar. Eventuellt vet vi vem som har tagit hand om honom, en äldre dam som matar alla katter hon får syn på... :crazy: Snällt på sitt sätt men inte så roligt när katterna inte kommer hem sedan ;P

Aha, är det vad som hänt? Folk som matar in andras katter borde...:mad:

Men att han är så hemkär just nu tyder nog på att han haft det lite tufft, han har kanske inte fått mat helt regelbundet hos den andra personen. I så fall stannar han förhoppningsvis hos er.

Skäm bort honom med mycket godis nu;)

Vilken fin solskenshistoria! Underbart att kisse är hemma igen, han ser så nöjd ut där han ligger i sängen :love:
Om jag vore du skulle jag se till att öron / chipmärka honom och sätta på honom ett halsband med namn och telefonnummer, om han nu skulle få för sig att leta upp sitt alternativa matställe igen.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 385
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 967
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama