Är det samma katt?

Sv: Är det samma katt?

NU ÄR HAN HEMMA! :love: Han hade tydligen varit vid ett dagis sedan i fredags, så har han bott hos någon så var det inte där i allafall... Så jag hade ingen att fråga, men jag ska sätta upp lappar.

Han sprang direkt till matskålen när han kom hem, och gosade sedan ner sig i mattes säng :) Och när jag kom hem från stallet kom han direkt rusandes och skrek, hööögt, precis som vanligt... :love:

Mina föräldrar är lite skeptiska till att det är samma katt, men jag har suttit och räknat ränder på tassar, trampdynsfärgen, ränder på huvudet, färgen på morrhåren, färgen på hakan osv och allting är identiskt med mina bilder. Sedan att han har fått en riktigt tät björnpäls är förstås en annan femma... :P Och luktar illa gör han med... :smirk:

Jag tycker också att det ser precis ut som din katt. Så lika ränder är väl svårt att få till! Hoppas det går bra och att hon kommer lyckligt hem.

va roligt att det var din katt! och det låter som att han känner igen dig också :)

Var visst en han och läste visst inte så noga. Hoppas ni får det bra ihop igen i alla fall.

Han ser ut att må jättebra! Och ger kanske lite hopp till Sara-Ida och Nagellacksberoende som har förlorat sina. Har inte läst idag. Kanske tillbaka? Grattis i alla fall!

Nu gjorde till och med min mamma mig osäker... Hon är nämligen tvärsäker på att det är en honkatt. Och desto mer vi försöker titta, desto osäkrare blir vi, i mina ögon kan det lika gärna vara en kastrerad hankatt (vilket min är), men mamma tycker det ser ut som en hona.

KAN två olika katter ha så pass lika teckning? Vi har ju räknat ränder och allt möjligt och allting stämmer...

Vi ska dock be någon som är mer kunnig som kan könsbestämma kissen.

Ja jag får försöka fota imorrn, kameran är inte hemma just nu ;P

Jag funderar, varför är dina föräldrar så angelägna att det är inte din katt?

Vill de så väldigt gärna fortsätta att söka efter din gamla katt?? Men ha då två katter, för katten!

Eller vill de ha en förevändning att inte ta igen hem katten?

Det är kanske ingen tillfällighet att katten blev kvarlämnad vid flytten?? Det är tyvärr inget ovanligt sätt att dumpa en katt...

Kämpa. Acceptera inte att dina föräldrar är nidingar. Acceptera inte, kämpa för att frälsa deras odödliga själar.

Och ÄR det en annan katt, se till att den får vara kvar ändå. Så får deras odödliga själar pluspoäng.

Jag tycker du verkar dömmande helt utan anledning.

:crazy: Ööö... jag har fattat det som så att det är TS katt som försvann i samband med att TS flyttade.

Min mamma ringde för en liten stund sedan och berättade att dom hade sett en katt som eventuellt kunde vara min, som försvann för ett par månader sedan i sammband med en flytt.

Det står ingenting om att katten blev kvarlämnad vid flytten. :cool:

Att man ifrågasätter är väl inget konstigt, det kan ju faktiskt vara så att någon annan saknar sin katt och att man vill vara 100% säker på att det verkligen är TS kisse som man hittat.

Jag tycker också det är underligt att fdin mamma inte tror att det är rätt katt. Dem är ju identiska! Jag tror inte det finns många katter i Sverige som har ett identiskt lika tabby-mönster och att en sådan skulle dyka upp så nära - det är ju nästan omöjligt.
Men besök vet. för en könsbedömning, h*n kan ju se om den är kastrerad.

jag tycker den ser ut som en hankatt, ganska maskulint utseende om du frågar mig! :)

Om ni är ärligen osäkra.

Behåll katten. OCH häng upp lappar på alla anslagstavlor i grannskapet där ni fann katten.
Berätta gärna för polisen. (de har även hand om försvunna katter).

Så täcker ni alla varianter.

Du har nog missförstått mig lite :) Det är min katt, det var jag som köpte honom, men jag (och katten) bor hemma hos mina föräldrar. Så han är defintivt inte "dumpad".

Hela min familj är riktiga djurvänner, och skulle aldrig kunna få för sig att slänga ut en katt. Men jag tror att mamma tycker hela grejen med att han är tillbaka efter så lång tid är orimlig, och vi har även köpt en ny katt sedan den här försvann. Varför skulle hon köpa en ny om hon inte vill ha en? Det framstod kanske inte att vi har köpt en ny katt, men så är det i allafall.

Vi har nu också fått bekräftat att det är en kastrerad hankatt, precis som jag tyckte det såg ut. Vi tog med honom till en uppfödare här i närheten som sa att visst är det en kastrerad hane.

Tanken är att vi ska sätta upp lappar, men jag vill gärna ha lite hjälp med vad jag ska skriva? "Vi har hittat vår katt. Har du tagit hand om den?" :smirk: Nä ärligt talat, kom med förslag på vad som kan stå.

Självklart ska katten få stanna. I mina ögon är det helt orimligt, rent av omöjligt, att det är två olika katter. Jag vägrar lämna iväg honom någonstans, jag vet att det är min katt. Än vad mina föräldrar säger så... Som ni säger, hur kan två olika katter ha identiska tabbymönster? :crazy: Jag låter väldigt naiv nu och korkad men... Han lystrar till sitt namn, han beter sig som vår katt, han ser ut som vår katt, han skriker som vår katt, han hittar i huset (visste direkt vart matskålen var, vart kattlådan står), kände igen kaninen osv.

Med allt det du skriver så finns det ingen som helst möjlighet att han inte skulle vara din katt. Grattis! :)

Det är klart att det är din katt.:)

Och anledningen till att du bör få tag i de som eventuellt matat honom under hans frånvaro är ju att HAN troligen inte kommer att stanna hos er, oavsett var ni bestämmer att han hör hemma.

Han kommer att fortsätta gå till det andra stället också eftersom de matat honom. Därför behöver ni samarbeta.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 385
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 967
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama