Är det SÅ hemskt att vara gravid?

Sv: Är det SÅ hemskt att vara gravid?

Jobbigare än jag trott. Jag trodde inte att resten av kroppen skulle påverkas så mycket. Trodde typ att man bara fick en klumpig mage.

Men en del av gnället kommer nog från den psykiska omställningen - rädslor och förhoppningar inför den kommande stora uppgiften som man faktiskt inte vet särskilt mycket om.

Sen dagens skönhetsideal....så himla synd att så många ska behöva slösa bort sin graviditet på att oroa sig för vikten! Att man ökar i vikt av en graviditet är liksom lika självklart som att man blir blöt om man hoppar i sjön. Ändå har många svårt att acceptera det.:(

KL
Ibland kan jag bli lite stött över de kompisar som klagar över att gravida fokuserar för mycket på sitt tillstånd. Min bästa väninna tex sa direkt att hon inte är intresserad av att prata graviditeter. Sen blev det trots allt mycket av dne varan och hon skötte det bra. Men hon som är singel kan älta sina för tillfället halv-förhållanden till leda fram och tillbaka. Visst är jag less som 17 ibland men vadå, hon är min vän, ska jag döma ut hennes liv och samtalsbehov? Så tycker jag att är man riktiga vänner får man även stå ut med gravisitetssnack.

Jag tycker oxå det är lite märkligt med människor som klagar på vad deras vänner vill prata om... När jag pratar med folk så vill jag att de ska kunna/våga/vilja berätta det som de för tillfället går runt och funderar på. Jag kan inte tänka mig något mer meningslöst än att de skulle hemlighålla sina innersta tankar, och istället prata om något som de egentligen inte vill prata om, bara för att glädja mig!:confused: Det skulle kännas falskt.

Men visst har jag träffat människor som nästan alltid pratar om saker som jag är helt ointresserad av. Men jag tycker min tid är för värdefull för att umgås med dem, så jag har inga sådana vänner.:D

Jag verkligen, verkligen avskyr att vara gravid. Tänker aldrig göra om det, jag har fått mina två barn och det får vara nog.
Jag har aldrig mått så dåligt som jag gjorde när jag var gravid, en mardröm helt enkelt.

På mitten?

Men nu måste jag faktiskt få prisa gårdagen! Jösses vad jag mådde bra! Tjohooo! Vaggade glatt runt på ett köpcenter efter jobbet, fikade o kollade på kläder, klämde tom in mej i ett provrum (nej det passade inte..) fixade stallet medan en kompis skrittade iväg på min överglada kuse som inte motionerats på 2mån, och allt gick sååå bra!!

Men för att klaga lite nu då så vaknade jag med sammandragningar o kunde knappt ta mej på toa, kroppen är obekväm o obehaglig o jag kom försent till jobbet för jag tog mej inte ur sängen sen... :( Nu har det lättat men bäbis sparkar på mina kräkreflexer så läget är lite ostabilt för tillfället..

Men igår mådde jag såååå bra!!!! :banana:

:rofl: Jag mådde också bra igår:D Slöade med en bra bok och badade hemma i poolen hela dagen. Var och provred en ny häst på kvällen sen som var så pigg så hon studsade fram. Jag skrattade så jag grinade, det var skitskoj helt enkelt:p Men ajj, inatt hade jag så ont i fogarna så jag trodde jag skulle dööö:eek:Sambon berättade inmorse att jag inatt hade pratat i sömnen och sagt saker som "satan" och helvete":o

Fram till v 5 så funderade jag när jag skulle börja känna av att jag var gravid. Ack vad jag ångrade mig. Fram till v 20 så har jag i stort sett spytt upp allt jag ätit. Kräkts så jag har haft sår i halsen... Spyr fortfarande kanske 2 ggr i veckan. Efter v 20 och fram till v 24 mådde jag bra, men sedan började magen växa och mina muskler vill inte ge med sig. Orsakar muskelkramper i magen när jag sitter så jag har legat ner nu i ca 3 veckor. Kan inte köra bil längre sträckor utan är helt beroende av omgivningen som får köra runt mig.

Så frågar du mig är det skitjobbigt, längtar varje dag att bebben ska komma, så jag kan få mitt liv tillbaka. Försöker att peppa mig när jag är som deppigast att det är så kort tid kvar, men vad hjälper det när man mår piss.

*kl*

Jag har hittills upplevt både berg och dalar vad det gäller min graviditet och då har jag bara tagit mig igenom en fjärdedel av tiden.

Illamående & kräkningar samt extrem trötthet är min vardag. Jag klarar inte av några som helst dofter - alla dofter är minst tio gånger starkare än tidigare och det får det att guppa ordentligt i halsen.

Har en känsla av att jag kommer bli stor som ett hus och då kommer jag garanterat att klaga över det.

Första veckorna mådde jag dock kalas - trodde att jag var skengravid ett tag eftersom jag mådde så bra och inte hade några gravidsymtom alls. :D

Min bästa väninna är också gravid - så vi luftar det mesta bebis-snacket oss emellan. Mina andra kompisar har ingen som helst aning om graviditeten än så länge - och även efter att de har fått veta så tänker jag väl inte direkt överrösa dem med bebis-snack. Det kan vara skönt att få prata helt andra saker med någon annan ibland.

Jag hade en lätt graviditet, inget illamående, ingen foglossning, kroppen samlade inte vatten, gick bara upp 10-12kg. kände mig inte stor och fet.

Men självklart har man kompisar som inte haft det lika lätt. Förlossningen det var däremot en annan femma.

Jag vägde 12 kg mer samma dag som han föddes, men jag kände mig ändå stor och fet ;)

Några av mina kompisar väntar barn och jag är förvånad över hur mycket de gnäller.

Det är illamående, deprimerade, feta (?), ångest osv osv.
Gisses, jag har så svårt att sätta mig in i deras situation. Är man inte glad över tat få en bebis? Ska tilläggas att de har tjatat och längtat efter barn i säkert 2 års tid. :cool:

Och är man inte gravid finns det i princip inget man kan prata med dem om. Allt kretsar kring ny lägenhet, havadeskapspenning, berätta för jobbet mm. Hjälp.
Självklart förstår jag att det enda de pratar om är det väntade barnet, ett helt nytt liv skapas!
Jag var också lite sugen på bebis, men efter att man umgåtts ett par timmar med dem så känner jag snarare avsmak. :o

Till min f åga, är det så jobbigt att vänta barn?

Du har väl testat själv nu?

:D

(Apgammal tråd, japp).

Hahahahaha ja tur man blir äldre (och lite klokare förhoppningsvis) ...:p

Men självklart vr mina graviditeter och förlossningar plättlätta *ironi* :D

Det här fokuset på gamla trådar från Googles sida är intressant. Det är kul att se utveckling, för de flesta av oss gör ju det :) Och ofta ämnen man glömt :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 225
Senast: Korven
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 108
Senast: Zody
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka