Är det orm-år i år?

Nä, det är jag inte. Men jag tycker det är lite farligt att utrycka sig så. Ormen har ju inte valt att bo där och klättra runt på hyllor som den ramlar ner ifrån.
Vet du, oavsett om hon är vild eller tam, bor i en gödselstack eller i ett terrarium så är hon i mina ögon jävligt ful och äcklig! Den åsikten har inget med hennes bostadsort att göra!

Det är defintivt geografiskt. Jag har ALDRIG nånsin sett en orm vid mina föräldrars gård, trots att de bor ostört på landet. Men det är jordbruksmark, inget för ormar.
Inte heller har jag sett en orm i skogen där jag rider trots att det är ett stort område utan biltrafik. Men jag tror att den skogen innehåller för lite gömställen..?

Jo, men jag tänkte mest på att det kanske var något speciellt i år med vilka områden som har/inte har ormar? Jag BRUKAR ju ha, men har inte i år.

Jo, men jag tänkte mest på att det kanske var något speciellt i år med vilka områden som har/inte har ormar? Jag BRUKAR ju ha, men har inte i år.
Mild vinter kanske? Jag hörde att ormarna vaknade tidigt på sina ställen, kanske var de sårbara när de kröp fram tidigt. Frös det sen igen? De kanske frös ihjäl.

Tänker att allt sånt spelar ju in när det gäller andra djur. Överlevnadsfaktorerna och tillväxten. Men jag vet inte riktigt om det finns något som gör att ormar dör förutom om de blir dödade? Som kan spela in geografiskt.

Ja, du ser. Vi var inte ute och cyklade på Buke. :) Jag hittade en till igår. Den hade försökt krypa in i en spricka under stallet och fastnat. Antar att de inte kan backa. :) Och @Enya , den var inte bara död, den var skitdöd. ;)

Vad många ni är som ser orm! Det är kanske därför jag inte är rädd för ormar, jag ser de ju aldrig :p

Tack! Visste inte det fanns orm i gödselstackar, nu kommer jag aldrig vilja tömma skottkärran igen!!!! Tur min går på bete nu (för det är väl nu du menar, de bor väl inte där på vinter....???).

Haha förlåt! Jag är lika rädd jag. Visste det inte förra året men i år gick dom inte att missa. Ja våra är tomma på vintern, verkar som dom använder vår för att lägga ägg i. Varmt och skönt antar jag?

Den såg jag också, så hemskt äcklad jag blev! :cry: Jag var beredd dock, antog de skulle vara elaka och ha en hemsk ormbild med! Jag är glad det bara var en bild, jag hade nog dött om jag hade mött en sådan orm i livet här. Bokstavligt talat!

Haha förlåt! Jag är lika rädd jag. Visste det inte förra året men i år gick dom inte att missa. Ja våra är tomma på vintern, verkar som dom använder vår för att lägga ägg i. Varmt och skönt antar jag?
Blä vad hemskt! Trodde i min enfald att det var en "säker" plats..... men jag har inte tänkt närmare på var ormar kan bo i naturen. Mamma brukar säga att stengärden är vanliga bostäder för dem, men mer än så vet jag inte. Kanske tur...

Jag har inte sett en orm här på länge det kanske har med mitt ofrivilliga kattägarskap att göra?
För ca fem år sedan såg jag en gigantisk huggorm när jag lyfte på en plywoodskiva som låg i gräset. Den var över metern lång och säkert 5 cm i diameter på det tjockaste stället. Jag som normalt inte är rädd för ormar ryste till.

En huggorm i Nydala :)

10540794_772732146112603_7297569938310918291_n.jpg

@Ni som har ormfobi, varför sitter ni och läser den här tråden?
Är ni masochister?

Jag blir svimfärdig och helt fascinerad. Ser jag en orm ute så måste jag stanna och titta, på behörigt avstånd. Men benen viker sig nästan. Och på natten får jag mardrömmar om att det är ormar i mitt påslakan.

Denna tråden smittar av sig. Ett ex skickade precis en bild på en orm. Det har aldrig hänt förut.

Verkligen! Jag råkade sparka till en orm med tån när jag var ute och joggade idag. Den låg på stigen och solade och hamnade mellan mina fötter, men hade tack och lov vänligheten att inte bita mig utan slingrade sig raskt ut i ett bagage. Själv sprang jag jättefort i 10 meter och fick sedan stanna för att få ner pulsen på en mer normal nivå.

@Ni som har ormfobi, varför sitter ni och läser den här tråden?
Är ni masochister?
Nej, men jag kan inte låta bli!

Jag tittade på sånna där ormfilmer, ni vet de gamla om såna där enorma stora farliga ormar (nej jag kommer inte på namnet, börjar på A! Tror jag.), bara för att... ja, jag vet inte varför. Men jag hade en kudde jag bar omkring med och hade den för ansiktet några gånger och jag kunde inte sitta stilla i soffan utan gick omkring framför TVn nästan hela tiden, för jag var skiträdd! :o:nailbiting:

Jag blir så löjligt glad när jag gjort något som jag varit skiträdd för! t.ex. när jag badade i havet för några veckor sedan, jag var verkligen rädd, på riktigt även om det tydligen inte märktes, var bara en yttepytte bit från att få panik när jag flyttades av vattnet och fick koncentrera mig på att andas luuugnt, men jag fick inte panik och det var skönt att bada och jag skulle utan tvekan göra om det igen, för jag var så där lycklig efteråt! Snacka om rus!:o:sneaky:

Fast jag hade nog svimmat om en simmande orm hade knackat mig på benet och sagt hej just då...:arghh:

Usch! Men det finns väl inte sååå många simmande ormar? Jag menar, ser man inte fler av ormarna på land än i vattnet?

Eller nej vänta, jag lever hellre i tron att det inte finns så jättemånga simmande ormar i jämförelse med landormarna! Det är nog bäst så, för mitt psyke! :D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
661
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 229
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 303
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar