OCH ALLDELES HUTLÖST ÄCKLIGA!!!
Instämmer, jag klarar det mesta när jag är ute i fält (halvruttna djurkroppar osv) men ser jag en orm skriker jag som en flicka! Äckelpäckelkrälis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OCH ALLDELES HUTLÖST ÄCKLIGA!!!
Jo men visst är det tur! den hade ju kunnat vara bara död och då hade den kanske kunnat återuppstå och bita mig Nu var den skitdöd och jag var inte skiträdd för den! Inte rädd alls för den var ju skitdöd@Enya Vad bra att den var skitdöd och inte bara död! *fnissar*
Men tack hörru för att du började prata om ormar så här offentligt Jag har bilen full av plastsäckar fyllda med gammal mossa och ogräs som jag skulle till tippen med, men när jag anlände tippen blev jag varse att de inte öppnade förrän fyra timmar senare så jag fick åka hem igen. Säckarna lämnade jag kvar i bilen. Trädgårdsavfallet har legat i säckarna i flera veckor nu så vete gudarna vad som hunnit krypa in där.... Jag kommer ha hela bilen full av krälande ormar när jag åker iväg igen! (även om jag inte sett en enda orm hemma på tomten i år)Är det mycket orm öht i år eller är det bara hos oss? Jag har hittat två st i stallet, katterna har haft ihjäl tre, jag har sett orm på gräsmattan men värst var när sonen kom och sa att det låg en orm vid hans sandhög och väste åt honom! *panik* Det är både snok och huggorm.
Ingen aning...
Ett annat år hade vi en hel kull snokungar på tomten. Under ca en vecka fanns det miniormar överallt: I tvättstugan inne i källaren, i stallet, mitt fram på gårdsplanen....osv... URK !
Är det mycket orm öht i år eller är det bara hos oss? Jag har hittat två st i stallet, katterna har haft ihjäl tre, jag har sett orm på gräsmattan men värst var när sonen kom och sa att det låg en orm vid hans sandhög och väste åt honom! *panik* Det är både snok och huggorm.
Men tack hörru för att du började prata om ormar så här offentligt Jag har bilen full av plastsäckar fyllda med gammal mossa och ogräs som jag skulle till tippen med, men när jag anlände tippen blev jag varse att de inte öppnade förrän fyra timmar senare så jag fick åka hem igen. Säckarna lämnade jag kvar i bilen. Trädgårdsavfallet har legat i säckarna i flera veckor nu så vete gudarna vad som hunnit krypa in där.... Jag kommer ha hela bilen full av krälande ormar när jag åker iväg igen! (även om jag inte sett en enda orm hemma på tomten i år)
Jag har bara sett en orm i Sverige EN endaste gång i hela mitt liv! En liten snok som slingrade över vägen. Synd, för jag gillar ormar, tycker de är coola
Blev dock riktigt skraj när jag var i Mexiko och såg en gigantisk grön pyton. De är ju farliga på riktigt! Jag sprang...
Kanske en burmesisk? Det är väl dem de har problem med i USA? Fast det är ju ändå en bit mellan.En pyton? I Mexiko? De kanske har spritt sig från tama, förrymda ormar?
Mina mamma har en boaorm som nog nu har nått 3 meter lång. Elsa heter hon. Hon är så ful, så äcklig och det är rent gräsligt att se henne. Den ormen har jag drömt massor med mardrömmar om, speciellt när mina barn var bebisar, då drömde jag flera gånger om att de blev uppätna av den här jädrans ormen.Det är sådant man drömmer mardrömmar om
Tack! Visste inte det fanns orm i gödselstackar, nu kommer jag aldrig vilja tömma skottkärran igen!!!! Tur min går på bete nu (för det är väl nu du menar, de bor väl inte där på vinter....???).Vi har helt klart sett fler ormar i år. I stallet fullkomligt kryllar det av snok. vart man än gång. Gödselstacken är värst, det var rena ormnästet innan den tömdes. Man kunde de 7-10 snokar bara när man gick ut med skottkärran. Jag ville inte ens tömma min. Blä! Nu finns det bara mängder med ägg i gödselstacken istället. Hoppas flera utav dem dött, för vi snackar 100-tals ägg. Orm invasion. Kan inte minnas att vi hade detta problem förra året. Då vågade jag i alla fall slänga skit på gödselstacken.
Dum äcklig jävla ormjävel!
Grattis , du är en bättre människa än vad jag är!Inte ens jag som har ormfobi säger så om ett djur... Faktiskt.
Men fyyy, så långt tänkte jag ju inte!!!KLart dom bor där på vintern, varmt o gott ju
Nä, det är jag inte. Men jag tycker det är lite farligt att utrycka sig så. Ormen har ju inte valt att bo där och klättra runt på hyllor som den ramlar ner ifrån.Grattis , du är en bättre människa än vad jag är!
Det är defintivt geografiskt. Jag har ALDRIG nånsin sett en orm vid mina föräldrars gård, trots att de bor ostört på landet. Men det är jordbruksmark, inget för ormar.Kanske det beror på geografi? Var bor ni som har många ormar, och var bor ni som inte har sett enda orm? Själv bor jag i nordöstra Skåne.
Funderar också på om katter skrämmer bort ormar? Vi har, sedan oktober förra året, en katt som bor hos oss. Det är alltså första sommaren med katt, och första sommaren som vi inte har ormar (i mängder - ryyyyyyyys ).