Är det orm-år i år?

@Enya Vad bra att den var skitdöd och inte bara död! *fnissar*
Jo men visst är det tur! den hade ju kunnat vara bara död och då hade den kanske kunnat återuppstå och bita mig :D Nu var den skitdöd och jag var inte skiträdd för den! Inte rädd alls för den var ju skitdöd :D

@pulkaskurk OCH DEN VAR ALLDELES SKITÄCKLIG OCKSÅ FAKTISKT! :D Jag rörde inte den, gick bara runt den, tänkte att man inte kan kliva över den för då kanske den hoppar upp och hugger mig nånstans :p

(jag skrev först gränsla, men det lät som nåt annat så kliva över låter bättre...)

Jag har bara sett en orm i Sverige EN endaste gång i hela mitt liv! En liten snok som slingrade över vägen. Synd, för jag gillar ormar, tycker de är coola :D

Blev dock riktigt skraj när jag var i Mexiko och såg en gigantisk grön pyton. De är ju farliga på riktigt! Jag sprang...

:nailbiting:
Är det mycket orm öht i år eller är det bara hos oss? Jag har hittat två st i stallet, katterna har haft ihjäl tre, jag har sett orm på gräsmattan men värst var när sonen kom och sa att det låg en orm vid hans sandhög och väste åt honom! *panik* Det är både snok och huggorm.
Men tack hörru för att du började prata om ormar så här offentligt ;) Jag har bilen full av plastsäckar fyllda med gammal mossa och ogräs som jag skulle till tippen med, men när jag anlände tippen blev jag varse att de inte öppnade förrän fyra timmar senare så jag fick åka hem igen. Säckarna lämnade jag kvar i bilen. Trädgårdsavfallet har legat i säckarna i flera veckor nu så vete gudarna vad som hunnit krypa in där.... Jag kommer ha hela bilen full av krälande ormar när jag åker iväg igen! :nailbiting: (även om jag inte sett en enda orm hemma på tomten i år)

Vi har helt klart sett fler ormar i år. I stallet fullkomligt kryllar det av snok. vart man än gång. Gödselstacken är värst, det var rena ormnästet innan den tömdes. Man kunde de 7-10 snokar bara när man gick ut med skottkärran. Jag ville inte ens tömma min. Blä! Nu finns det bara mängder med ägg i gödselstacken istället. Hoppas flera utav dem dött, för vi snackar 100-tals ägg. Orm invasion. Kan inte minnas att vi hade detta problem förra året. Då vågade jag i alla fall slänga skit på gödselstacken.

Är det mycket orm öht i år eller är det bara hos oss? Jag har hittat två st i stallet, katterna har haft ihjäl tre, jag har sett orm på gräsmattan men värst var när sonen kom och sa att det låg en orm vid hans sandhög och väste åt honom! *panik* Det är både snok och huggorm.

Vi har vansinnigt mycket orm vid vår whippetracebana. Vi har röjt bort så mycket sly som möjligt för att ormarna ska vilja flytta och det har varit lugnt i ett par år. Men i våras så var de tillbaka. Det började med att jag stötte på en mycket vårtrött men vacker grågrön snok när vi höll på att röja i ordning banan för säsongen. Jag råkade nämna det för en klubbkompis son som är väldigt, med betoning på väldigt, intresserad av ormar. Raskt sprang han dit och inom loppet av tjugo minuter så hade han lokaliserat inte mindre än 15 ormar, både snokar och huggormar. Så många ormar var det väldigt länge sedan vi såg där, så nog verkar det vara mycket orm i år! Jag har även sett rätt många huggormar i vår skog i år. Förra året såg jag bara en huggorm och två snokar.

:nailbiting:
Men tack hörru för att du började prata om ormar så här offentligt ;) Jag har bilen full av plastsäckar fyllda med gammal mossa och ogräs som jag skulle till tippen med, men när jag anlände tippen blev jag varse att de inte öppnade förrän fyra timmar senare så jag fick åka hem igen. Säckarna lämnade jag kvar i bilen. Trädgårdsavfallet har legat i säckarna i flera veckor nu så vete gudarna vad som hunnit krypa in där.... Jag kommer ha hela bilen full av krälande ormar när jag åker iväg igen! :nailbiting: (även om jag inte sett en enda orm hemma på tomten i år)

Ajm sårry, felåååt...! :D

Jag har bara sett en orm i Sverige EN endaste gång i hela mitt liv! En liten snok som slingrade över vägen. Synd, för jag gillar ormar, tycker de är coola :D

Blev dock riktigt skraj när jag var i Mexiko och såg en gigantisk grön pyton. De är ju farliga på riktigt! Jag sprang...

En pyton? I Mexiko? De kanske har spritt sig från tama, förrymda ormar?

Det är sådant man drömmer mardrömmar om :crazy:
Mina mamma har en boaorm som nog nu har nått 3 meter lång. Elsa heter hon. Hon är så ful, så äcklig och det är rent gräsligt att se henne. Den ormen har jag drömt massor med mardrömmar om, speciellt när mina barn var bebisar, då drömde jag flera gånger om att de blev uppätna av den här jädrans ormen.

Dock har jag med åren blivit lite lugnad, hon äter inte större föda än mellanstora råttor, och mina barn både var och är större än så :D

Och lite skadeglad är jag (:o:o) och fnissar elakt när hon ibland råkar trilla ner från en hylla hon har och solar sig på, bara för att hon är så rälig och ful att hon glömmer bort att även svansen på henne väger en del! :p

Dum äcklig jävla ormjävel! :devil:

Vi har helt klart sett fler ormar i år. I stallet fullkomligt kryllar det av snok. vart man än gång. Gödselstacken är värst, det var rena ormnästet innan den tömdes. Man kunde de 7-10 snokar bara när man gick ut med skottkärran. Jag ville inte ens tömma min. Blä! Nu finns det bara mängder med ägg i gödselstacken istället. Hoppas flera utav dem dött, för vi snackar 100-tals ägg. Orm invasion. Kan inte minnas att vi hade detta problem förra året. Då vågade jag i alla fall slänga skit på gödselstacken.
Tack! Visste inte det fanns orm i gödselstackar, nu kommer jag aldrig vilja tömma skottkärran igen!!!! Tur min går på bete nu (för det är väl nu du menar, de bor väl inte där på vinter....???).

Kanske det beror på geografi? Var bor ni som har många ormar, och var bor ni som inte har sett enda orm? Själv bor jag i nordöstra Skåne.

Funderar också på om katter skrämmer bort ormar? Vi har, sedan oktober förra året, en katt som bor hos oss. Det är alltså första sommaren med katt, och första sommaren som vi inte har ormar (i mängder - ryyyyyyyys :crazy:).

Kanske det beror på geografi? Var bor ni som har många ormar, och var bor ni som inte har sett enda orm? Själv bor jag i nordöstra Skåne.

Funderar också på om katter skrämmer bort ormar? Vi har, sedan oktober förra året, en katt som bor hos oss. Det är alltså första sommaren med katt, och första sommaren som vi inte har ormar (i mängder - ryyyyyyyys :crazy:).
Det är defintivt geografiskt. Jag har ALDRIG nånsin sett en orm vid mina föräldrars gård, trots att de bor ostört på landet. Men det är jordbruksmark, inget för ormar.
Inte heller har jag sett en orm i skogen där jag rider trots att det är ett stort område utan biltrafik. Men jag tror att den skogen innehåller för lite gömställen..?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
661
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 229
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 303
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar