Är det orm-år i år?

Emiro

Trådstartare
Är det mycket orm öht i år eller är det bara hos oss? Jag har hittat två st i stallet, katterna har haft ihjäl tre, jag har sett orm på gräsmattan men värst var när sonen kom och sa att det låg en orm vid hans sandhög och väste åt honom! *panik* Det är både snok och huggorm.

Är nog bara värmen som gör att de rör sig mera utanför de vanta "reviren". Antalet orm torde vara ganska så stabilt om det inte varit ett osedvanligt gått år föregående säsong med möss och andra godsaker de tycker om.

Tvärtom, tycker jag. Har *peppar, peppar* inte sett en endaste orm i år :)! Annars brukar vi har rejält med snokar här, och för en person med lindrig ormfobi så är det inte särskilt roligt... Det värsta var för ett par år sedan när vi hade en jättesnok här. Den sågs slingra över gräsmatten lite hur som haver och, det allra värsta, jag hittade den hopringlad inuti soptunnan en dag. Hemskt! Jag kastade inte sopor på flera månader sedan.

Det värsta var för ett par år sedan när vi hade en jättesnok här. Den sågs slingra över gräsmatten lite hur som haver och, det allra värsta, jag hittade den hopringlad inuti soptunnan en dag. Hemskt! Jag kastade inte sopor på flera månader sedan.

OMG! :eek::eek: Jag hade dött! Och flyttat!

Kompisens häst blev huggormsbiten. När veterinären var där sa han att det var ovanligt många huggormsbett på djur i år.

Tvärtom, tycker jag. Har *peppar, peppar* inte sett en endaste orm i år :)! Annars brukar vi har rejält med snokar här, och för en person med lindrig ormfobi så är det inte särskilt roligt... Det värsta var för ett par år sedan när vi hade en jättesnok här. Den sågs slingra över gräsmatten lite hur som haver och, det allra värsta, jag hittade den hopringlad inuti soptunnan en dag. Hemskt! Jag kastade inte sopor på flera månader sedan.
Häftigt!
Jag hade massor av snok här när jag flyttade in. Det hade stått obebott i halvannat år.

Men när de vant sig vid att jag var här så försvann de. Men jag hittar ömsade skinn i vedhögen så de bor kvar, men håller sig undan.
Jag gillar snok om jag bara kan vara säker på att det är just snok.

Huggorm får mig att ha adrenalin i timmar efteråt....

Jag har inte sett en enda orm av något som helst slag i år.

Jag har sett ovanligt många i år här på landet. Tre huggormar på tomten på tre veckor. Fick panik när jag såg den tredje och packade väskan för att flytta in till stan igen. Jag är inte rädd för ormar men det blev bara för mycket. Kände mig kränkt :D Kan jag inte gå utanför dörren utan att ha ormar slingrandes runt fötterna. Nu går jag inte ut utan gummistövlar. Jätteskönt, då jag bara har mina gamla, stora stallstövlar med stålhätta.

Normalt ser jag kanske ett par stycken på hela säsongen här hemma. Ute på promenad är det annat, då jag har en ormdödarhund. Hon har näsa för orm, letar upp dem, tar dem i nacken, skakar och dödar. Skumt beteende för en fågelhund.

Hur kom den ner i soptunnan!? :eek:

Ingen aning... :crazy:

Ett annat år hade vi en hel kull snokungar på tomten. Under ca en vecka fanns det miniormar överallt: I tvättstugan inne i källaren, i stallet, mitt fram på gårdsplanen....osv... URK :crazy: !
Fy, fy, fy, fy!!!!! Jag avskyr ormar!! Vad äckliga! Fruktansvärt!

Jag har sett en orm i år. Eller ja, en orm nånsin. den var död, stendöd. Tror det var en...ja, vad det nu var, en miniorm, jag kommer inte på namnet. Äsch, skitsamma, den var skitdöd, som tur var!!!!!

Ormfobiker av grandiosa mått gör att jag ständigt spanar efter det värsta jag vet, i år har jag faktiskt inte sett en enda kan inte minnas när det hänt tidigare? Sambon har dock kört över två med gräsklipparen enligt uppgift

Här har jag sett betydligt fler ormar än vanligt. Jag vet var de brukar hålla till, men tidigare somrar har jag inte sett speciellt många ändå. Nu har jag sett kanske 2-3 ormar per vecka, på lite olika platser också. Mest snokar, men även en och annan huggorm. En såg jag när den ringlade över en grusväg för att lägga sig i en solfläck, den såg ut att precis ha ätit och brydde sig inte alls om att jag försökte fotografera den. Jättefin var den :D

Jag har inte sett någon i år men är livrädd för att hunden ska bli biten.
Har ett säkert ställe där orm alltid ligger så det undviker jag :)

Gillar ormar :) Men en kompis hund blev huggormsbiten i veckan, har överlevt so far men är inte utom fara :(

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
661
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 229
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 303
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar