Är det ok att dricka energidryck när man ammar??

Z

zippizoot

Sitter å sneglar på sambons energidryck..förresten,det har jag gjort nu i 9 månader,men nu undrar jag om man kan dricka energidryck när man ammar,eller får man en pigg bebis..:eek:

Sv: Är det ok att dricka energidryck när man ammar??

Jag vet inte hur det är med energidryck men en kompis till mig kunde inte förstå varför hennes nyfödda bebis var vaken hela dagarna och var som en speedad kanin, tills någon påtalade att hon (kompisen) pimplade kaffe hela dagarna. När hon gick över till koffeinfritt så började bebisen sova....

Jag har en kompis som drack litervis med coca cola när hon var gravid. Barnet föddes med cola abstinens....
Hon fick trappa ner coladrickandet, för att sedan inte dricka en droppe medans hon ammade.
Det gick då i allafall över i mjölken.

* Jenny *

Hur yttrar sig cola-abstinens hos en nyfödd?

Undrar jag oxå som dricker massa cola varje dag och har en bebis som sover typ 23½ timme/dygn och den ½ timme hon är vaken så bajsar hon ;)

zippizoot 3 koppar kaffe är okey, jag tror energidricka innehåller 6 koppar kaffe (alltså koffein mängden) vet att det står på slv.se kolla under gravid, ammande eller sök på energidryck.

Nej det är fel :)

Koffeinhalten i ex redbull ( 30 mg koffein/100 ml ) är mindre än i en "normalstor" kaffekopp ( ca 100 mg )

Däremot innehåller ju energidrycker en massa annat krafs som taurin m.m

*kl*
Tyckte det var skitjobbigt (:p) att inte dricka så mycket cola som jag var van vid när jag ammade. Loke gnällde när jag hade druckit för mycket, så nåt i colan reagerade han på.
Så jag drack massa cola efter att jag hade pumpat ur:rofl:

Under graviditeten så drack jag cola, men inte så mycket.

Om jag inte minns fel, så innehåller iallafall Pepsi mer koffein än vad Coca-Cola gör?

Sitter å sneglar på sambons energidryck..förresten,det har jag gjort nu i 9 månader,men nu undrar jag om man kan dricka energidryck när man ammar,eller får man en pigg bebis..:eek:

Jag är i vecka 32 nu och längtar så jag blir tokig efter energidryck, bara för att de smakar så himla gott!!! Har inte tagit en mun sen jag blev gravid. Men kan drömma våta drömmar om Redbull Jäger även här frör smakens skull inte yrselns ;). Det blir att pumpa ur nån gång sedan och bara sitta och smutta och NJUTA sendan...

Tiden går sakta...

Jag är i vecka 32 nu och längtar så jag blir tokig efter energidryck, bara för att de smakar så himla gott!!! Har inte tagit en mun sen jag blev gravid. Men kan drömma våta drömmar om Redbull Jäger även här frör smakens skull inte yrselns ;). Det blir att pumpa ur nån gång sedan och bara sitta och smutta och NJUTA sendan...

Tiden går sakta...

Jaaa,jag vet!!! sa att det första jag skulle svepa var en "Franks" energidryck när bebben var ute..:d men än har det inte blivit mer än 2 små klunkar..

när jag var gravid,doppade jag tungan ner i burken..haha:angel: baaara för att få känna smaken.. så jag vet vad du går igenom...

Jag tror inte att en energidryck har någon stor betydelse så drick du med gott samvete.

Problemet är ju snarare att när man väl druckit en så vill man ha fler =)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag måste avsluta amningen då jag måste börja med en medicin. Min bebis är sju månader och gillar mat, så jag är inte orolig att han...
2
Svar
36
· Visningar
2 657
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: gulakatten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 490
Senast: Crossline
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 400
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar