Är det någon som vet...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
C

clownen

Är det någon som vet vilken stofamilj Candela NRW e. Carte dÒr kommer ur? Jag har sökt på nätet i flera databaser och inte funnit henne.

Fick en telefonförfrågan om hennes stofamilj som jag ville försöka hjälpa till att lösa och hittar endast fakta om stoet självt men inte hennes möderne. Candelas mor är Fenestra e. Frühlingsrausch - Dolorit. Uppfödare är: Christoph Schulze Temming Hanhoff

Vet att det finns folk här med böcker och stamforskningsvansinne och undrar nu om någon känner sig manad att hjälpa till :D

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Är det någon som vet...

Hej clownen!

Vet du något mer om hennes mammas stam? Hittar bara Fenestras far vid snabb sökning, vet du vad hennes mor heter?

Mvh Cissi

Hej clownen!

Vet du något mer om hennes mammas stam? Hittar bara Fenestras far vid snabb sökning, vet du vad hennes mor heter?

Mvh Cissi
Fenestras mor hette Dorina vill jag minnas. Snällt av dig att försöka hjälpa till! :bow:

Senast ändrad av en moderator:

Det var så lite så! :)

Jag vet inte säkert alls, men om Fenestras mor är Doria 411944971 e. Dolorit u. Rebelle e. Remus I u. Dorfmaid e. Ducker u. Alge etc så är det stofamilj 386 Westf (Frigga).

I min stofamiljsbok så finns hingstarna Froben och Royal Touch upptagna ur den här familjen, dessutom finns bl a Money Talks (int H) från denna familj.

Stoet Friederike, som i så fall är helsyster till Fenestra, ägdes av en Rainer Schulze-Vels och/eller Temming Schulze för övrigt.

Det låter ju rimligt?

Mvh Cissi

Det var så lite så! :)

Jag vet inte säkert alls, men om Fenestras mor är Doria 411944971 e. Dolorit u. Rebelle e. Remus I u. Dorfmaid e. Ducker u. Alge etc så är det stofamilj 386 Westf (Frigga).

I min stofamiljsbok så finns hingstarna Froben och Royal Touch upptagna ur den här familjen, dessutom finns bl a Money Talks (int H) från denna familj.

Stoet Friederike, som i så fall är helsyster till Fenestra, ägdes av en Rainer Schulze-Vels och/eller Temming Schulze för övrigt.

Det låter ju rimligt?

Mvh Cissi
Jag vill ha det till att hon hette Dorina och Dorinas mamma hette Flora :crazy: Är jag helt galet ute då? :confused:

Jag vill ha det till att hon hette Dorina och Dorinas mamma hette Flora :crazy: Är jag helt galet ute då? :confused:
Ser nu att du har helt rätt och att jag var helt fel ute! Inte undra på att jag inte hittade stammen :angel:

Tack så hemskt mycket för all hjälpen Cissiny. :bow:

Det var så lite så! Jag gjorde helt enkelt som så att jag kollade i Sporthorse-data, Candela NRW fanns ju med men utan full stam. Med de uppgifter jag fick av dig så kollade jag Dolorits avkommor och hittade på Doria som kändes mest "trolig". Friederike var den enda hästen med stammen Frühlingsrausch - Dolorit. Via henne kunde jag hitta Royal Touch, som fanns med i min Westfahlenstofamiljsbok. Såg ju sen uppfödarnamn på några hästar i Sporthorse-data och det verkade ju stämma.

Så, i det här fallet var det snabbt gjort, inget besvär alls :). Bara kul att hjälpa till! Ska komplettera stammen i databasen (S-d) på Candela senare om ingen annan hinner före :). Är bara glad att få mer komplett stam på tävlingshästar, är ju riktig stamnörd som du vet :). Så tack för att du "hintade" mig :)

Mvh Cissi

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 175
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation