Är det någon som kan svara på detta?

D

dannilall

Alla de större försäkringsbolagen vägrar försäkra pitbull, och alla korsningar som innehåller pitbull, amstaff och staff. De säger att de följer SKK rekommendationer, SKK säger att de inte lämnat några sådana rekommendationer alls.
Är det någon som vet hur det ligger till.:confused:

Sv: Är det någon som kan svara på detta?

Det är nog Fbolagen som väljer en enkel väg, för att kunna neka att försäkra dessa hundar, tror jag.

SKK:s rekommendationer vet jag inget om, men jag kan tala om att Agria numer försäkrar både pb och pb-blandningar :) Om de inte ändrat tillbaka förstås. Ska kolla upp lite..

Förlåt, IF var det och inte Agria.

Senast ändrad av en moderator:

if försäkrar am staff och korsningar med staff.
Men inte pitbull och pitbull korsningar.

Liknande trådar

Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 213
Senast: Vicks
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 290
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 741
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 863
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?