Är det någon mer som har "omaka par" par hemma?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare MamaJustify
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 5 253
Sv: Är det någon mer som har "omaka par" par hemma?

Ja verkligen, både utseende och sätt kan jag tänka mig iaf om dom är rastypiska, har aldrig träffat en cocker som inte är en "glad skit" mot allt och alla och amstaff har jag inte så mycket kännedom om men dom är väl inte lika mycket "glad skit" om du förstår vad jag menar:D

Haha, tvärt om! Amstaffar är riktigt glada skitar - bara kärlek alltihop! Min lilla spanieltik är dock reserverad och gillar inte folk alls. :rofl:

Haha, tvärt om! Amstaffar är riktigt glada skitar - bara kärlek alltihop! Min lilla spanieltik är dock reserverad och gillar inte folk alls. :rofl:

Åh, vad skönt att någon hade svarat på det!! Mer "glad skit" än amstaffar får man nog leta efter!! Det är varning för blöta pussar som gäller i vårt hem i alla fall. (Har en amstaff.) Har haft en hund som var hälften boxer och det var lite samma sak. Så glad, älskar alla människor vill helst pussas och kela hela tiden. Vill vara till lags, smart och lär sig det mesta. :banana:

kl

Jag har Billy och Hunken.

Hunken sover också i sängen. Han är 25 år.
Till skillnad från Billy är han väldigt svårdresserad och arbetar bara under fasta tider. Han är inte på långa vägar lika smidig och anpassningsbar som Billy.
dsc_0031-copy_84961059.jpg

väldigt OT men
HAHAHAHAHAH:rofl: :rofl:
underbart utryck billy fick på bilden :love:
heter din man(har för mig att ni gifte er?) hunken? Vilket ovanligt & coolt namn!

Han kallas för Hunken. Det började med att han ville vara annonym på min blogg och eftersom han är en hunk så blev det Hunken ;) Nu kallar till och med hans föräldrar honom för Hunken. Haha.

Billy ser ut som en korsning mellan Yoda och ett russin på den bilden :D

yoda.jpg

russin.jpg

Jag har ett olikt par här hemma.
Till utseendet är de ganska lika, olika storlek och färg men samma ras och födda samma år.

Men till personligheten är de väldigt olika.

Stora vita är husses hund. Han älskar dock alla människor, det är matte eller husse som är mest intressant om man möter någon människa med hund när man är ute och han vill allra helst ligga i knäet på en, någonting som han gör en väl uppmärksam på! Att träna är superskoj, han är lättmotiverad och tycker att det mesta är roligt, han har kamp, jakt och är en riktigt rolig hund på alla sätt och vis.

Lilla gula tycker om matte. Han väljer noga vilka han vill hälsa på, och gör dig inte mödan att försöka pocka på hans uppmärksamhet för då vänder han andra kinden till. En herre som ska ha det på sitt sätt, har varit extremt svårmotiverad men matte börjar hitta sina knep och numera tror lilla gula att han tränar matte när vi är ute på plan och det går ganska hyffsat för det mesta. En riktig mysgris som gärna vill ligga i sängen men om det blir för mycket stök hoppar ner och lägger sig för sig själv, någon måtta får det allt vara på vad man ska stå ut med.

De båda har dock klickat totalt, de kompletterar varandra och trots att de är så olika märker man verkligen hur mycket de uppskattar varandras sällskap.

Finns det hjärterum finns det stjärterum! :love:

Haha vilken söt bild:rofl:

kl

Jag har en Whippet(Miiko) och en blandis(Rocco) mellan Vit älghund/Schäfer/Rottweiler, det är rätt olika tycker jag!
Men finare hund-vänner har jag sällan träffat:love:
Sen damen blev trebent har dom iof blivit lite mer jämlika, då hon inte(än) är lika snabb som hon var innan. Uppskattas mycket av Rocco som inte varit snabbare än henne sen hon var tre månader:D
smntutorOktober2009.jpg

MiikoochRocco19Juli2010066.jpg

Trdgrdsmys2010-09-24011.jpg

DSC_0004.jpg

2010-12-23018.jpg

Haha, kom att tänka på en annan sak... Innan jag flyttade så bodde ju jag och Nixon tillsammans med corson, schäfern och dvärgschnauzern på bilden, och vissa dagar när man var ute ensam och promenerade med alla fyra så fick man en del blickar som sa typ 'kunde du inte bestämma dig för EN ras??'

Fast det roligaste var ändå när man gick med bara Nixon och Lancelot på stan, VARJE GÅNG var det minst en som stannade oss och frågade om dom fick ta kort på det omaka paret, VARJE GÅNG :p;)

5332_106637454155_652204155_2327810_848986_n.jpg

14_37073042.jpg

1_36907809.jpg

dsc07937_33066176.jpg

flodis2_33067156.jpg

Engelsk setter 10, fyller 11 år
Uppvuxen hos oss, gör vad han vill, när han vill. Inte rädd för något och lite disträ ända sen unga dagar. Vill gärna ligga i knät.

Saluki 9 fyller 10år (omplacering fån 05)
Blir serverad godsaker i sängen som han endast lämnar för att lufta sig. Leker aldrig och vill inte att den andra salukin leker i närheten av honom. Settern går bra, dom är som ler och låghalm på sitt egna sätt. Rädd för det mesta.

Saluki 6, fyller 7år (omplacering från 08 tror jag det var).
Tigger, och väldigt påträngande i vissa fall. Kan leka med sig själv och då gömmer de andra hundarna sig. Mkt energi som tack och lov inte längre yttrar sig på samma sätt som när han kom.

Så tre stycken väldigt olika hundar!

oh ja.. :p

en pointertik (min) som är vek, försiktig, inte överdrivet social (även om det blivit bättre), skotträdd till tusen, ja överlag rätt mesig! men oerhört snäll och lättsam att ha med överallt. funkar med alla hundar hon nånsin har träffat (hittills). Lekte nästan uteslutande med andra hundar tidigare, aldrig med leksaker eller personer. det har dock blivit bättre sen hon var ensamhund ett par månader!

hennes förra "sambo" var en vild och galen schäferhane. tuff, orädd, stor dådkraft, Störst Bäst och Vackrast typ. ;) älskade allt och alla, lite problem med hanhundar men fick han bossa runt gick det bra. obrydd för det mesta men mycket hund... enormt föremålsintresse, gick lätt upp i varv vid träning.

hennes nuvarande "sambo" är en liten schäferpojke på 11 veckor, så vi får väl se vad för slags hund han utvecklas till! :)

166641_10150355999815061_574120060_16642036_1834057_n.jpg

tiken och lillpojken!

Åh, vad skönt att någon hade svarat på det!! Mer "glad skit" än amstaffar får man nog leta efter!! Det är varning för blöta pussar som gäller i vårt hem i alla fall. (Har en amstaff.) Har haft en hund som var hälften boxer och det var lite samma sak. Så glad, älskar alla människor vill helst pussas och kela hela tiden. Vill vara till lags, smart och lär sig det mesta. :banana:

Det där kan jag oxå gå i god på!
Har en amstaffhane och där är det inga sorger kan jag säga. Äter sover, sover.. LEKER, pussas, sover, pussas, pussas, pussas, pussas..... pussas.
Och fullkomligt bara älskar allla! Kända som okända.
De tvåbenta som vill leka är bäst säger han. :D :love:

Jag har aldrig stött på en mer 'fån-leende' hund med kärleksfull busglimt i ögat än en amstaff.
Med på ALLT! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka