Är det någon mer som har "omaka par" par hemma?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare MamaJustify
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 5 253
Sv: Är det någon mer som har "omaka par" par hemma?

Haha, ja, idag var det ju bara Tulla som fick ha sitt ben ifred ju :p De andra bara snodde av varann hela tiden ^^ Sirius, Kimi och Turbo är Tullas bitchar!

Jag vet inte om Tulla håller med om att Turbo är det men men, han kan ju få hänga på om det kniper :p

Jag har en underbar Lagotto romagnolo tik som år lite vaktig, inte jätte kelig och lite reserverad och en underbar träningskompis!:) mattes ögonsten :love:

Hund nr två är en halvvild drever tik på 6 månader, hon är inte vaktig för fem öre, hon älskar alla människor och är en väldans soffpotatis :p

De är ju gansk olika utseéndevis också, Lagotto: ganska långbent, krullig.drever: kortbent, släthårig
:laugh:

Men de är båda underbara på sitt vis!:love:

Japp!

Liten, nervös, signalkänslig, sprallig, med-på-allt DSG
och
Stor, trygg, döv ;), lugn, skiter-i-vad-du-säger-så-länge-jag-slipper-vara-ensam Setter

( här + mammas cockrar)
31770879.jpg

Japp - två omaka hundar, en hane och en tik.

Dv.schnauzern är äldst och en gentleman uti klospetsarna. Han ogillar smutsiga vattenpölar och är försiktig med allt. Frågar alltid snällt om lov innan han äter eller hittar på något.

Hon är en ohängd schnauzer som agerar och reagerar på det mesta. Numera mer lyhörd och lite lydig, men har varit superduper urjobbig och farit runt som ett torrt skinn.

Det de har gemensamt är att det ingen aggressivitet finns hos någon av dem. Och så utseendet då. De har båda skägg och lugg. ;)

Japp - två omaka hundar, en hane och en tik.

Dv.schnauzern är äldst och en gentleman uti klospetsarna. Han ogillar smutsiga vattenpölar och är försiktig med allt. Frågar alltid snällt om lov innan han äter eller hittar på något.

Hon är en ohängd schnauzer som agerar och reagerar på det mesta. Numera mer lyhörd och lite lydig, men har varit superduper urjobbig och farit runt som ett torrt skinn.

Det de har gemensamt är att det ingen aggressivitet finns hos någon av dem. Och så utseendet då. De har båda skägg och lugg. ;)

Hihi då kompletterar dom varandra då:D

en stor biffig, vaktig, dominant, kaxig hundhatande schäfer/vit herde

en liten, spinkig, feg och totalt respektlös och galen mellanpudel

den stora älskar sin lillebror :love: och han älskar sin storasyster. gör allt som hon gör :cool:

Japp, en westiekille på 2 år och en schäferdam på 5 år.

Schäfern aka gestapo/grevinnan/polisen är en ganska dominant brud, med en viss integritet. Hon är trevlig mot alla men slösar bara kärleken på de hon tycker mest om. Hon tycker saker om allt, och vill alltid hitta på något med sin älskade matte! Egentligen är hon dock riktigt goofy, en fånfia utan dess like och terriern lyckas verkligen plocka fram de sidorna hos henne, han kan vara ett pain in the ass, men hon älskar honom :D

Ja, herr terrier då. Han är glad-jämt. Han har inga problem med att ödsla sin kärlek på varenda människa han stöter på och extra kul är det ju om de vill leka en stund med honom. Han har dock ett lika stort behov av att få göra saker själv (han är ju trots allt en terrier) och att vara matte till lags går väl an, men ibland "ska han bara" och jag måste ha något RIKTIGT bra att erbjuda..lyckligtvis nog är dock det allra bästa att få bråka och busa med mig.
Han är påhittig och jäkligt smart, och han älskar att titta på tv...men! Är vi inte tillräckligt roande går han helt sonika och stuvar i sig under sängen och sover, medan tiken helst ligger ovanpå en i soffan med bedjande ögon.

Så ser dom ut

15292_381339877722_587892722_4313536_4933044_n.jpg

Japp, en westiekille på 2 år och en schäferdam på 5 år.

Schäfern aka gestapo/grevinnan/polisen är en ganska dominant brud, med en viss integritet. Hon är trevlig mot alla men slösar bara kärleken på de hon tycker mest om. Hon tycker saker om allt, och vill alltid hitta på något med sin älskade matte! Egentligen är hon dock riktigt goofy, en fånfia utan dess like och terriern lyckas verkligen plocka fram de sidorna hos henne, han kan vara ett pain in the ass, men hon älskar honom :D

Ja, herr terrier då. Han är glad-jämt. Han har inga problem med att ödsla sin kärlek på varenda människa han stöter på och extra kul är det ju om de vill leka en stund med honom. Han har dock ett lika stort behov av att få göra saker själv (han är ju trots allt en terrier) och att vara matte till lags går väl an, men ibland "ska han bara" och jag måste ha något RIKTIGT bra att erbjuda..lyckligtvis nog är dock det allra bästa att få bråka och busa med mig.
Han är påhittig och jäkligt smart, och han älskar att titta på tv...men! Är vi inte tillräckligt roande går han helt sonika och stuvar i sig under sängen och sover, medan tiken helst ligger ovanpå en i soffan med bedjande ögon.

Så ser dom ut

15292_381339877722_587892722_4313536_4933044_n.jpg

Va söta dom är:)

*KL*

Kul tråd! :D

Mina är inte ett dugg omaka till utseendet...
54330_1286542986.jpg

Det hör inte till ovanligheterna att folk frågar om de är syskon så tja :p

MEN, de är väldigt olika mentalt!

Wahidah, till vänster i bild, är obotligt positiv. Hela världen är en stor lekplats, hela tiden! Människor är roliga, andra hundar är roliga, grässtrån och pinnar är roliga på sommaren, djupsnö och snöbollar är roliga på vintern. Det enda som inte är jätteroligt är när det är väldigt varmt ute eftersom man inte orkar springa runt då...

Zala, till höger i bild, väljer noga ut vilka människor hon gillar och inte gillar. Bortser man från mig, farsan samt några nära vänner så visar hon så sällan intresse för andra att jag blir uppriktigt förvånad om hon ens nosar lite på någon. Hon bryr sig helt enkelt inte om dem (om de inte har något ätbart då).
Hon leker ibland med pinnar men knappast något annat. Hon leker gärna med hundar hon känner, men hon gillar att bestämma, är osäker av sig och vill helst ligga på sängen och sova under täcket när hon inte är på skogspromenader eller jagar på kapplöpningsbanan. Det hon älskar mest, är tokigt varm sommar. Då drar hon som en tok i kopplet tills hon kommer ut på en gräsmatta och kan ligga i solen och bli riktigt varm :p

Jag hade rhodesian ridgeback och isländsk fårhund förut (och ett tag på slutet även cairnterrier) och de var verkligen olika både utseendemässigt och mentalt. De kompletterade varandra bra men tyvärr tyckte de inte så jättebra om varandra, antagligen tyckte islänningen att RRen var för brötig och påhängsen;). De funkade absolut ihop men det fanns liksom inga varmare känslor.

Vi har ett omaka par...

En ca 11 månader gammal hovawart tik glad och pigg, älskar människor och våra barn. Gillar att jobba o lära sig nytt. Älskar snö, drar gärna en riktig bustur i djupsnön o hämtar kastleksaker.

En 9 år gammal dreverhane totalt ointresserad av att va social, ligger helst o sover om dagarna. Hatar snö o regn o allt annat än buren med varm dyna är trist. (såvida vi inte snackar jakt) Gillar inte barn o går inte att ha lös. Han sticker till skogs o jagar direkt. Jag har under våra ca 5 år tillsammans inte lyckats lära honom kommandon som sitt o ligg :mad: MEN han har massa fina jaktmeriter o sambon har haft många fina dagar med honom i skogen så han har väl andra styrkor...

Jag har ett olikt par här hemma.
Till utseendet är de ganska lika, olika storlek och färg men samma ras och födda samma år.

Men till personligheten är de väldigt olika.

Stora vita är husses hund. Han älskar dock alla människor, det är matte eller husse som är mest intressant om man möter någon människa med hund när man är ute och han vill allra helst ligga i knäet på en, någonting som han gör en väl uppmärksam på! Att träna är superskoj, han är lättmotiverad och tycker att det mesta är roligt, han har kamp, jakt och är en riktigt rolig hund på alla sätt och vis.

Lilla gula tycker om matte. Han väljer noga vilka han vill hälsa på, och gör dig inte mödan att försöka pocka på hans uppmärksamhet för då vänder han andra kinden till. En herre som ska ha det på sitt sätt, har varit extremt svårmotiverad men matte börjar hitta sina knep och numera tror lilla gula att han tränar matte när vi är ute på plan och det går ganska hyffsat för det mesta. En riktig mysgris som gärna vill ligga i sängen men om det blir för mycket stök hoppar ner och lägger sig för sig själv, någon måtta får det allt vara på vad man ska stå ut med.

De båda har dock klickat totalt, de kompletterar varandra och trots att de är så olika märker man verkligen hur mycket de uppskattar varandras sällskap.

Finns det hjärterum finns det stjärterum! :love:

jag har två schipperkehanar, de är kullbröder och så olika varandra som hundar kan vara...

den ene är en riktig hårding som tål skarpa tillsägelser och den andra
är så feg så han skakar om man tittar lite skarpt på honom.

sen har jag en schäfertik som är en blandning av ovanstående... en riktig ögontjänare...

MMBetsybabe

kl

Jag har Billy och Hunken.

Billy är drygt 1 år, DP.
Väldigt smart, älskar att arbeta men är ingen evighetsmaskin. Oerhört lätt att dressera och lära nya saker. Han tycker om kuddar och täcken och sover i sängen varje natt.

Hunken sover också i sängen. Han är 25 år.
Till skillnad från Billy är han väldigt svårdresserad och arbetar bara under fasta tider. Han är inte på långa vägar lika smidig och anpassningsbar som Billy.

dsc_0035_web_97091620.jpg

dsc_0031-copy_84961059.jpg

:angel:

*KL*
Inte nu jag, men jag har hälsat på hos några som hade två Grand Danois och en papillon.....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka