Jag har tränat löpning (eller snarare joggning
) sen i April. Har alltid hatat att springa och är rätt kass på det. Jag har sakta men säkert ökat på sträckan och är uppe i knappt en km nu, inte mkt men för mig är det det. Problemet är att andningen sätter stopp. Känner att kroppen orkar mer men jag klarar inte längre för att jag får svårt att andas. Det blir svårt att få ner luften liksom, svårt att beskriva. Jag får en pipande andning och får svårt att andas med djupa andetag. Efteråt så bränner det i strupen vid andning och det tar en bra stund innan jag kan djupandas igen. Har aldrig mjölksyra eller träningsvärk får jag kan inte springa tillräckligt länge för att andningen sätter stopp. Nu en timme efter att jag sprungit idag så svider det lite i luftrören när jag andas.
Har ju tränat ett tag men upplever att flåset är sämre än innan däremot är kroppen starkare och har blivit lite smalare. Är detta ngt som bör kollas upp eller är det bara dålig kondis? Är ju inte jättedålig eller får andnöd men är väldigt frustrerande att träna och känna att kroppen blir bättre men flåset sätter stopp... Någon som varit med om liknande??
Har ju tränat ett tag men upplever att flåset är sämre än innan däremot är kroppen starkare och har blivit lite smalare. Är detta ngt som bör kollas upp eller är det bara dålig kondis? Är ju inte jättedålig eller får andnöd men är väldigt frustrerande att träna och känna att kroppen blir bättre men flåset sätter stopp... Någon som varit med om liknande??