Är det kört?

Timsetim

Trådstartare
Vi har en bärbar dator som jag råkade skvätta lite cola på. Poff, så slocknade skärmen och den har inte gått att få igång sedan dess.:cry:

Någon som vet om det går att åtgärda? Kan man komma åt hårddisken ändå?

Hoppas innerligt att det går eftersom vi varit slarviga med att göra säkerhetskopior på våra foton! :(

/Timsetim

Sv: Är det kört?

Det måste ju varit mer än en skvätt? Vart hamnade skvätten? T.ex. under tangentbordet så finns det ju ett skydd som ska hindra att för mycket vätska ska komma ner i datorn.
Hårddisken går komma åt på annat sätt, i värsta fall kan du ta ut den och montera den i ett USB-case (dvs så den fungerar som en separat USB-hårddisk).

Glaset gungade till och det kom en skvätt på tangenterna i ena hörnan.

Ok, då kanske det finns hopp iaf genom att ta ut hårddisken. Kan man göra det själv eller är det säkrast att lämna in den någonstans?

/Timsetim

Det går att göra själv , men eftersom du frågar så ta någon till hjälp, kompis granne eller butik.

Det ska kunna gå, min kompis dator pajade och dom har en massa bilder, tack vare lite hjälp så har dom kunnat rädda bilderna. Dom lämnade in den dock, men kolla med en datorkunnig vän innan (och se om ni får igång den, men pilla inte alltför mkt bara)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
806
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 156
Senast: vallhund
·
IT & mobiler Lagom inför jul har min dator gått på ledighet och är ytterst osamarbetsvillig. Sedan några dagar tillbaka kraschar samtliga webbläsare...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: Lime
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka